mykoplasma smitte

Lena89

Gift med forumet
jeg lurer på om noen her vet om den er farlig når man er gravid?  d er en variant lungebetendelse. min sønn har kanskje dette og jeg har også begynt å være småsyk. er jo selvfølgelig redd for den stakkars lille spiren min.

Kan ikke svare akkurat på det spesielle tilfellet med mykoplasma (er dette en variant av lungebetennelse?).
Men jeg har nettopp ligget to uker med lungebetennelse, fire dager med 40 i feber, og ikke orket noe, skikkelig dårlig. Legene jeg var hos sa det ikke hadde noe å si for graviditeten, og jeg fikk antibiotika, og jeg spurte hele tiden ang graviditeten - og de bekreftet hver gang at det ikke var noe farlig.

jah d er en variant lungebetendelse. som gir noe av de samme symptomene. bare man får ikke så høy feber. og d som er så spesielt er d at den reagerer ikke på vanlig antibiotika. må få en spesiell en. d har noe med cellene i denne bakterien/viruset som gjør at d trenger d. skal ringe til legen i morgen. jeg er dagmamma så min sønn må begynne fortest mulig på medesiner så han blir frisk.

Hei!

Leste litt på en type antibiotika som brukes på mykoplasma, bl.a mycoplasmapneumoni (lungebetennelse). Kan hende det er smart å begrense smittepresset mest mulig ja. Er ikke så mange typer antibiotika å velge mellom nå det gjelder mykoplasmabakterier. 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/ery-max-meda-558780

Denne skal ikke brukes av gravide så sant ikke det er strengt nødvendig pga feildannelser og fosterdød.

Lykke til i morgen!

Nå er det ikke sikkert noen av dere har fått mycoplasmabakterien. Det er mye annet som går i tillegg til den. Ta dere en tur til legen og sjekk. De to vanligste antibiotikaene mot mycoplasma, Ery-Max og Abboticin, skal ikke brukes av gravide hvis ikke absolutt nødvendig. Så håper dere slipper unna!

takk for svar jenter. fastlegen er vekkreist og ingen av de 4 reserve legene hadde time. så vi fikk time på legevakten 16.45 så da håper jeg vi får noe svar. :D

Back
Topp