Mykje kyssing

Mammafrøken90

Flørter med forumet
Hei.
Veit ikkje om dette er rette plassen å skrive, men er vel fleire her med eldre barn. Eg er stemor til 3 barn på 12, 13 og 18. No har vi fått ett felles barn so no er blitt 8 mnd. Han er virkelig familiens midtpunkt, å storesøskena er kjempe flinke og engasjerte.
Men so til spm mitt. Storesøster på 12 har plutselig begynt å kysse enormt på lillebror. Har igrunn ikkje lagt merke til det før, men no er det heilt ekstremt. Ho kysser heile ansiktet hans, håve hans osv. Ho har kyssa heile veien å eg har tenkt at det er kjekt at ho er glad i han. Til vi kom til det punktet at eg syns det blir for masse. Sa til slutt at det held nok å kysse ein gong på han. Men etter det er ho begynt å holde han fast, sjå på meg og kysse laus med ein gong ho leiker eller holder han. Har prøvd fleire gonger å sei at det held med ein gong, mor henas (min kone) har og snakka med ho. No kjenner eg jo at eg blir fryktelig irritert når ho begynner kysse på han, å eg veit ikkje ka meir eg skal gjere.

Langt innlegg, å kanskje ikkje heilt et spm heller. Bare et lite hjertesukk
 
Hvorfor er det galt at hun kysser på han?
 
Hvorfor er det galt at hun kysser på han?
Eg meiner ikkje at det er galt at ho kysser på han, for det syns eg ikkje. Men det har eskalert til at det er veldig masse kyssing so og sei heile tida ho er med han. Uansett ka dei gjere på. Å eg syns det blir veldig mykje.
 
Eg meiner ikkje at det er galt at ho kysser på han, for det syns eg ikkje. Men det har eskalert til at det er veldig masse kyssing so og sei heile tida ho er med han. Uansett ka dei gjere på. Å eg syns det blir veldig mykje.

Reagerer babyen på det selv? Som i at han gråter eller lignende? Mye mulig jeg er rar, men minstemann hos oss blir kyssa på av fem søsken, og de eneste gangene vi ber de la være, er når han selv gir uttrykk for at han ikke vil.
 
Nei, ikkje kvar gong. Men han gjere det avogtil. Spesielt når ho helde han fast, ser på meg og kysse han fleire gonger. Kanskje meir for å bli holdt fast?
Det er vanskelig å forklare. Å kanskje bare eg so er teit
 
Jeg tenker det er greit å kysse, men ikke hvis han gir uttrykk for at han ikke liker det.

Og nå i disse tider kan man jo være litt mer forsiktig med all mulig kyssing. Selv innad i familier.
Sier ikke at man ikke skal kysse, men trenger ikke overdrive heller.

Her har vi nå, 3 av 4, vært syke en stund, og dermed har vi ikke kysset hverandre. En klem ok, men ikke kyss.
 
Jeg tenker det er greit å kysse, men ikke hvis han gir uttrykk for at han ikke liker det.

Og nå i disse tider kan man jo være litt mer forsiktig med all mulig kyssing. Selv innad i familier.
Sier ikke at man ikke skal kysse, men trenger ikke overdrive heller.

Her har vi nå, 3 av 4, vært syke en stund, og dermed har vi ikke kysset hverandre. En klem ok, men ikke kyss.
Ja, sida eg plutselig blei veldig obs på dette her kan det vere underliggende denne virus situasjonen vi er inne i no. Vi har jo måtta prente inn i håve på dei dette med håndvask f.eks. så kanskje det er derfor eg føler det som eg gjer.
Blir så oppgitt over at eg skal kjenne på at eg syns det blir så voldsomt då eg heile veien har vore så glad over kor flinke storesøsken dei er.
 
Hvis babyen synes det er greit så er det vel greit? Har er store søsken 6.5 og 3 år og de to kan være litt for bråkete og da blir det mye gråt fra babyen. Men akkurat kyssing er noe babyen elsker og de gjør det en del. Men er vel litt med hva man synes er naturlig selv. Din stedatter kan reagere litt sånn pga alderen hennes også? Litt sånn trass og holde fast på den måten forsi Hu vil noe du sier nei til? Hørtes litt ut noe jeg kunne gjort på den alderen.
 
Jeg tok en slik prat men da med min egen datter. Jeg sa at hun fint kunne kose med sin lillesøster med all rett, men at hun skulle unngå å kysse på munnen og ikke kysse slik at lillesøsteren tydelig mislikte det (f.eks om hun kysset henne for mye) for meningen er vel at begge de to kunne nyte at de koste og at det ikke skulle være slik at noen av de følte det som mer problematisk en kos.Eller kysse slik at det ble uhygienisk for verken lillesøsteren eller andre som ønsket å kose med henne, for det hadde vel hellerhun ikke likt? Viktig med samtale og å unngå dialog.

beklager skriveleif, heendene er fulle :)
 
Hvis babyen synes det er greit så er det vel greit? Har er store søsken 6.5 og 3 år og de to kan være litt for bråkete og da blir det mye gråt fra babyen. Men akkurat kyssing er noe babyen elsker og de gjør det en del. Men er vel litt med hva man synes er naturlig selv. Din stedatter kan reagere litt sånn pga alderen hennes også? Litt sånn trass og holde fast på den måten forsi Hu vil noe du sier nei til? Hørtes litt ut noe jeg kunne gjort på den alderen.
Har faktisk tenkt litt på det. Å eg er mykje veldig god med han, men kysser lite. Så er nok ikkje like naturlig for meg som for min kone og hennes barn. Så er godt mulig eg so faktisk reagere når det blir veldig masse pga det.
Ellers så trur eg nok det kan vere litt trass ja når ho held han fast, ser på meg og kysse masse på han. Å når han blir sint er det ein sånn "siste" ting ho gjere før ho slepp han nettså.
 
Har faktisk tenkt litt på det. Å eg er mykje veldig god med han, men kysser lite. Så er nok ikkje like naturlig for meg som for min kone og hennes barn. Så er godt mulig eg so faktisk reagere når det blir veldig masse pga det.
Ellers så trur eg nok det kan vere litt trass ja når ho held han fast, ser på meg og kysse masse på han. Å når han blir sint er det ein sånn "siste" ting ho gjere før ho slepp han nettså.

Høres egentlig mest ut som hun tester grenser siden hun ser på deg samtidig.
Siden det ikke fungerer å si noe ville jeg bare ha ignorert og sett vekk så lenge den lille ikke bryr seg om det. De små veit jo å hyle når de ikke liker å bli holdt fast. :)
 
Her overøses hun, er 3 mndr.
Men sagt ikke på munnen. Snur hun seg unna trenger hun pause. Surver hun så gi henne fred.
Søstrene er straks 9 og 12 år.
Jeg også susser masse på henne. Gjorde det med de to andre også. De får fortsatt nattasuss på kinn og panne.
 
Back
Topp