Myke tøfler til barnehagebruk? *tips-fisking*

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg har noen lærtøfler til barna jeg er veldig fornøyde med, som jeg kjøper inn fra Canada... men lurer på om andre har andre gode erfaringer og forslag til myke tøfler? Jeg vil helst ikke ha harde såler på tøflene, ettersom det brukes sko mye ellers av den våkne tiden, så deilig å løpe inne i mykere tøfler. 

Tips? Linker? :))

Vi bruker noen gode skinntøfler fra nøstebarn :)

Shoeszoo.com kjøper jeg fra, kjempegode OG billig :-)

Har disse fra Nøstebarn, kjempe fornøyd (helt til hun tisset på de, skylte de, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de nå, skinn tåler jo liksom ikke vann...)

Tøfler. Farge 45 lilla sommerfugl.

Vi brukte slike sokker med skinnbunn på når hun var mindre, og lignende disse fra nøstebarn. De fåes også kjøpt på babyutstyrsbutikker. 

Monica80 skrev:
Har disse fra Nøstebarn, kjempe fornøyd (helt til hun tisset på de, skylte de, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de nå, skinn tåler jo liksom ikke vann...)

Du tuller? Selvfølgelig tåler skinn vann? Er vel bare å vaske de med ullvaskemiddel for hånd vel? Jeg vasker lærtøflene sånn ihvertfall. Dyr utsettes jo for vann rett som det er.. så er rimelig sikker på at tøflene også tåler vann :)

Vi bruker skinntøfler, og er veldig fornøyd med de :) Kjøper på ebay og får de helt ned i 40 kr inkl frakt.. de er like bra som de du kjøper mye dyrere fra name it eller lignende. 

Sommerhalvåret bruker vi slike skinntøfler som flere har nevnt over her. Om vinteren bruker vi ulltøfler med myk såle fra Melton. Kjempegode!

Oceania skrev:
Vi bruker skinntøfler, og er veldig fornøyd med de :) Kjøper på ebay og får de helt ned i 40 kr inkl frakt.. de er like bra som de du kjøper mye dyrere fra name it eller lignende. 

oooh.. Ebay... det har jeg ikke tenkt på engang. Jeg har tilogmed ebay-app jeg trykker rundt på før jeg sovner hehe. Takk takk.

bet_ skrev:
Sommerhalvåret bruker vi slike skinntøfler som flere har nevnt over her. Om vinteren bruker vi ulltøfler med myk såle fra Melton. Kjempegode!

bilde? link?

TonjeJenta skrev:

Monica80 skrev:

Du tuller? Selvfølgelig tåler skinn vann? Er vel bare å vaske de med ullvaskemiddel for hånd vel? Jeg vasker lærtøflene sånn ihvertfall. Dyr utsettes jo for vann rett som det er.. så er rimelig sikker på at tøflene også tåler vann :)

Hm, de ble helt stive og rare, men skal prøve å bløte de igjen og bruke ullvaskemiddel. (var et "klokt" hode som sa til meg at skinn ikke tåler vann, men  som du sier så tåler jo dyr det så...føler meg litt lite smart nå gitt

Monica80 skrev:

TonjeJenta skrev:

Monica80 skrev:

Hm, de ble helt stive og rare, men skal prøve å bløte de igjen og bruke ullvaskemiddel. (var et "klokt" hode som sa til meg at skinn ikke tåler vann, men  som du sier så tåler jo dyr det så...føler meg litt lite smart nå gitt

Kanke huske alt vettu.. i stad slet jeg med regnestykket; hvor mange dager var igjen på ei uke om 3 var brukt opp... altså.... noget ullen i hodet et øyeblikk.

Men ja, de kan bli litt stive, men ullvaskemiddel gjør susen. Og skylle i vann. Og når de kommer på foten og blir brukt litt blir de myke igjen. Evt fins det midler jeg husker vi smurte inn læret på ridebuksene med og, de ble også stive (men tipper mamma brukte omo eller no :P). Men ja.. jeg vasker lærtøfler ihvertfall. Evt fins det lanolinoljer/skyllemiddel som kanskje også kan hjelpe. Nøstebarn har noe sånt. Evt også sende de en mail... de vet kanskje den aller beste måten å gjøre det på. For barn tisser i tøflene eller tråkker i noe de ikke burde.... det skjer alltid :)

Nå vet jeg ikke hvilket gulv det er i barnehagen "din", men det er faktisk bedre med gode såler inne, enn myke skinntøfler, dersom det er harde betonggulv som det er i mange barnehager. Altså, de løper jo ikke rundt rett på betongen, men under gulvbelegget skjuler det seg ofte betong. Ungene våre har gode sandaler på seg inne i barnehagen. De ansatte har jo også det, er ikke bra for verken bein eller rygg å traske rundt på harde gulv hele dagen. Myke skinntøfler får man forresten for en veldig billig penge på ebay, har flere par til ungene selv, som de bruker hjemme. ;)

Back
Topp