Myk og avkortet livmorhals

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Fikk på kontroll idag undersøkelse der nede pga at jeg har hatt flere etapper med regelmessige sammentrekninger, men som har dabbet av, og babyens hode er veldig langt ned i bekkenet. Livmorhalsen var veldig myk og avkortet, men lite åpning enda. Noen med erfaring med myk og avkortet livmorhals, og om det påvirket tempoet på åpningsfasen? Har forstått det slik at en er ganske moden når livmorhalsen er myk og avkortet, men siden det ikke er noe åpning å skryte av, så betyr det kanskje ikke så mye i forhold til om en snart er i fødsel. Legen virker ganske usikker på om det kunne være nære, så han ville jeg skulle ha lav terskel for å ringe ved rier eller tegningsblødning eller vannavgang. Noen som har fått sjekket ståa nedentil og som har litt erfaring med hvor fort det evnt kan gå før en er i fødsel? Kjenner jeg må spørre litt for jeg blir litt usikker på hva jeg skal forberede meg på her :-P

Sniker fra mars 2017. Sist jeg gikk gravid så ble jeg sjekket 2 dager før termin. Finn akkurat samme beskjed som deg. Dette var kl 14.00. Merket ingenting annet enn di standard sammentrekningene som hadde vært i flere uker. Plutselig kl 19 kjente jeg at noe tok tak. Ringte inn til føden å fikk komme med engang. Kl 19.30 kom jeg inn. Fikk klyster for å tømme meg å beskjed at jeg hadde bare litt under 3 cm åpning å det kom til å ta tid. (Førstegangs) kl 22.21 sjekket di under vaktskifte å jeg hadde 10cm. 22.33 hadde jeg verdens nydeligste skatt på brystet ♡ ble kat. Som en styrtfødsel, men jordmødrene kalte dette drømmefødsel. Hadde heller ingen smertelindring da det ikke ble ordentlig vondt før han var på tur ut (siste 20min) veldig spent denne gang;p masse lykke til, du har nok baby snart ♡

Sniker fra mars 2017. Sist jeg gikk gravid så ble jeg sjekket 2 dager før termin. Finn akkurat samme beskjed som deg. Dette var kl 14.00. Merket ingenting annet enn di standard sammentrekningene som hadde vært i flere uker. Plutselig kl 19 kjente jeg at noe tok tak. Ringte inn til føden å fikk komme med engang. Kl 19.30 kom jeg inn. Fikk klyster for å tømme meg å beskjed at jeg hadde bare litt under 3 cm åpning å det kom til å ta tid. (Førstegangs) kl 22.21 sjekket di under vaktskifte å jeg hadde 10cm. 22.33 hadde jeg verdens nydeligste skatt på brystet ♡ ble kat. Som en styrtfødsel, men jordmødrene kalte dette drømmefødsel. Hadde heller ingen smertelindring da det ikke ble ordentlig vondt før han var på tur ut (siste 20min) veldig spent denne gang;p masse lykke til, du har nok baby snart ♡
For en fødsel, sånn vill jeg ha ;p

Oi, da gikk det kjapt ja :-o :-) Takk for tilbakemelding. Tolket det litt sånn idag at det kan gå fort når livmorhalsen er myk og kort, selv om det ikke var åpning, men at åpningstiden kan gå fortere. Vel, det blir spennende å se da, om det blir noe action iløpet av uka :-P

Back
Topp