Myk mormunn og liten åpning

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Jeg er i uke 33+2 og venter tvillinger og på kontrollen nå fredag , så ville jordmor sjekke status for jeg lå med konstante kynnere under CTGen. Da konstanterte hun at mormunnen var blitt myk, og at jeg hadde stor nok åpning til at hun kunne fått inn en finger om hun ville. Livmorstappen var 2-3 cm, og dermed gått ned fra forrige gang jeg ble undersøkt i uke 28. Da var den 4 cm.

Flere som har opplevd det samme, men gått til termin likevel? Eller som har samme opplevelse nå? Våknet i morrest av mensmurringer. [emoji15]

Nå har ikke jeg fått tvillinger, så kanskje annerledes. Men forrige svangerskap var kroppen min i følge jm helt klar til å føde 2-3 uker før hun kom. Og jeg måtte i tillegg settes i gang. Så det er mulig at det tar litt tid. Jm bestilte overtidskontroll og sa jeg garantert ikke kom til å få bruk for den, her ble det fødsel snart. Men jeg rakk 2 overtidskontroller da :D

Krysser fingrene for at de venter noen uker til. Du får slappe av mest mulig! Lykke til

Ikke personlig, men en god venninne av meg. Hun fikk beskjed om omtrent det samme i uke 30 og ble da 100 % sykemeldt fordi de fryktet prematur fødsel (fikk til og med lungemodningssprøyte) og fikk beskjed om å holde seg mest mulig i ro.
Etter uke 34/35 fikk hun lov å bevege seg som normalt igjen. Hun fødte tre dager før termin :)
Ikke tvillinger da!

Nå har ikke jeg fått tvillinger, så kanskje annerledes. Men forrige svangerskap var kroppen min i følge jm helt klar til å føde 2-3 uker før hun kom. Og jeg måtte i tillegg settes i gang. Så det er mulig at det tar litt tid. Jm bestilte overtidskontroll og sa jeg garantert ikke kom til å få bruk for den, her ble det fødsel snart. Men jeg rakk 2 overtidskontroller da :D

Krysser fingrene for at de venter noen uker til. Du får slappe av mest mulig! Lykke til

Ha ha, nei man vet virkelig ikke når de har tenkt seg ut!! Men det var jo bra at du gikk så lenge selvom du nok var mer enn klar når tiden var (over)moden! Men takk, jeg krysser fingrene for at de holder seg inne i minst tre uker til [emoji4]

Ikke personlig, men en god venninne av meg. Hun fikk beskjed om omtrent det samme i uke 30 og ble da 100 % sykemeldt fordi de fryktet prematur fødsel (fikk til og med lungemodningssprøyte) og fikk beskjed om å holde seg mest mulig i ro.
Etter uke 34/35 fikk hun lov å bevege seg som normalt igjen. Hun fødte tre dager før termin :)
Ikke tvillinger da!

Jeg tror det er veldig forskjellig hvem man snakker med tydeligvis! Fikk bare beskjed om å dra hjem og slappe av og ikke gjøre så veldig mye. Og bestille flybillett opp til sykehuset. Men det er lettere sagt enn gjort å ta det med ro med en veldig aktiv gutt på 3,5 år [emoji23] Skal sies at det er stor forskjell på uke 30 og 33. Jordmoren min på helsestasjonen har hele tiden sagt at første milepæl er uke 32, men akkurat nå er jeg takknemlig for hver dag de holder seg inne. [emoji173]️

Back
Topp