Myggnett

Mulholland

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Vi har kjøpt Britax smile III og tenker at jeg burde snart også kjøpe regntrekk og myggnett. Britax smile III har egne regntrekk og myggnett, men myggnett ser sånn ut:
britax-smile-iii-myggnat-0.jpg

Den ser så luftett ut! Alle andre myggnett jeg har sett har større hull i dem. Har noen av dere erfaring med så tett myggnett fra før? I hvilke situasjoner bruker dere myggnett (så noen gamle diskusjoner her på babyverden og det var noen som påsto at de brukte det hele tiden!)

Bruker myggnetting fra vår til høst jeg, barna mine har alltid sovet duppene sine i vogn ute. Bruker det ikke når de er våkne i vogna da, og i byen å sånn, men trer det stortsett over når dem sover :)

Sniker
Dette myggnettet har nok også uv-beskyttelse. Ser slik ut på bildet. Opplever ikke de nettene som så tette som det ser ut på bildet, men sjekk det ut i butikk. Du trenger dog ikke originalt britax myggnett.

Jeg har ikke brukt originalt myggnett til min vogn, men kjøpt et fra tinkafu (det passer ca alle vogner). Det har vært uten uv-beskyttelse men det går helt fint. Bruker myggnett året rundt. Om sommeren brukes det hele tiden når barnet skal sove, og om vinteren tar jeg det på når jeg setter vogna igjen ute mens jeg selv går inn. Det er fordi det har vært hendelser med katter som går oppi vogna og legger seg på ansiktet til babyene om vinteren, for å varme seg. Var en baby på 2 mnd som døde pga det husker jeg, det var på begynnelsen av 2000-tallet.
Vil kunne gå på do, ordne litt på kjøkkenet osv mens baby sover ute uten å følge med konstant for at ikke katter eller andre dyr går oppi vogna. :)

Back
Topp