Myggen.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Her kommer kanskje verdens teiteste spørsmål, men 5 åringen lurer, og jeg aner ikke!

Here goes - Finnes det gutt og jente mygg? Er det kun jenta som suger blod? Eller er myggen tvekjønnet?

Det finnes gutt og jentemygg, og det er jentemyggen som stikker - for å få i seg proteiner så den kan produsere egg:)

Her kommer kanskje verdens teiteste spørsmål, men 5 åringen lurer, og jeg aner ikke!

Here goes - Finnes det gutt og jente mygg? Er det kun jenta som suger blod? Eller er myggen tvekjønnet?
Alt de unga lurer på som vi ikke vet:)

Jeg har heldigvis aldri fått det spørsmålet og jeg har aldri tenkt over saken selv. Men nå vet jeg jo svaret om jeg skulle få det :)

Det finnes gutt og jentemygg, og det er jentemyggen som stikker - for å få i seg proteiner så den kan produsere egg:)
Herremannen stikker den også, men den er vegetarianer og stikker blader og slikt

Husker jeg fikk spørsmål fra et barn i barnehagen om fuglene tisset :p hadde aldri tenkt over det selv og måtte google da jeg kom hjem,mog fant vel ut at det var slik jeg tenkte, at fuglebæsj er en kombo av avføring og urin.

Husker jeg fikk spørsmål fra et barn i barnehagen om fuglene tisset :p hadde aldri tenkt over det selv og måtte google da jeg kom hjem,mog fant vel ut at det var slik jeg tenkte, at fuglebæsj er en kombo av avføring og urin.
Fuglebæsjen har to deler dersom du ser på den, en hvit og en som er sort.
Den hvite er tilsvarende tisse, og den sorte er bæsj..

Gutt og jentemygg ja. Guttemyggen er større. Det er bare jentemyggen som suger blod for å ha til eggene.

Og er det ikke slik at det bare er ett av kjønnene som summer også? Hannene hvis jeg ikke husker helt feil.

Eller var dette vranglære fra mine foreldre fordi jeg ikke skulle være redd for og bli stukket hver gang jeg hørte en mygg surre? :p

Alt man kan lære her på babyverden ;)

Back
Topp