Mye vondt i ryggen

Nisa

Betatt av forumet
Er det mange av dere som sliter med ryggen om dagen?

Jeg har mye vondt i korsryggen på høyre side - nesten hver dag, og spesielt etter trening/gåturer.

Er jo veldig tidlig syns jeg få få disse plagene nå - noen flere som har det sånn?

jeg har VELDIG vondt i ryggen, nede i korsryggen, jeg har å tenkt at dette er grusomt tidelig, og lurer på hva som må gjøres, kan jo ikke gå rundt sånn.. Jeg sliter med å sitte, må helst gå, men orker jo ikke gå rundt hele dagen, er igrunn best for kvalmen å være i ro, men best for ryggen å være i bevegelse....

Jeg våkner hver dag med vondt i korsryggen - men det forsvinner ganske fort når jeg står opp og beveger meg. Men sliter veldig med stive skuldre og stiv nakke, som fører til hodepine. Mannen må massere meg hver dag for å løsne det opp litt. Håper det er pga skoleskriving på datamaskinen, og ikke pga frontpartiet som har økt en størrelse.

Noen andre som sliter med det eller?

Venninna mi som er fysioterapaut sier at dersom smertene ligger nederst mot rompa så er det bekkenet som krangler. Dersom smertene ligger midt på korsryggen så er det ryggen.

Så jeg skla ta en prat med jordmor imorra og høre om det er på tide med litt trening hos fysio, og helst i basseng - tror ikke sal er det beste stedet å ha trene med vond rygg

De sier jo at man skal være flink til å bevege seg, men er jo jaggu ikke like behagelig

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
jeg har VELDIG vondt i ryggen, nede i korsryggen, jeg har å tenkt at dette er grusomt tidelig, og lurer på hva som må gjøres, kan jo ikke gå rundt sånn.. Jeg sliter med å sitte, må helst gå, men orker jo ikke gå rundt hele dagen, er igrunn best for kvalmen å være i ro, men best for ryggen å være i bevegelse....

Dette er i grunnen som å høre meg, untatt kvalmen...

Eg sliter masse med det, men det er fordi eg allerede har kraftig bekkenløsning ... Går til fysio 2 ganger i uka men hAr ikkje hjelpt på enda..

naprapat hjelp veldig for ei venninne av meg.. har litt vondt i rumpa/bekkenet ja.. spesielt etter å ha gått mye en dag.. men det er bedre enn å være så kvalm som jeg var de fra uke 6 til uke 14... vurderer naprapat etter jeg har vært hos jordmor den 14 oktober...

Back
Topp