Mye vann i kroppen allerede!

Chanti93

Glad i forumet
Julilykke 2023
Jeg har utrolig mye vann i kroppen allerede og er jo bare 7 uker på vei. Er det ikke noe man kan gjøre med det? :S for er ikke noe koselig og det forklarer også hvorfor jeg har gått så mye opp i vekt :S

Kutt ut alt av sukker og raske karbohydrater, det funker! (på det meste har jeg hatt 10kg vann i kroppen, og jeg er under 160cm, så jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder vann i kroppen altså ;) )

Redigert for å legge til: Jeg har spist sjokolade og drukket cola idag, 2kg opp i vekt på noen timer og fingrene kjennes ut som de skal sprenge, tror jeg må bli flinkere til å følge mine egne råd :p

og kutte ut salt!! salt binder vann,så det ville jeg kuttet mest mulig

og kutte ut salt!! salt binder vann,så det ville jeg kuttet mest mulig

Salt må vi ha... Endret hormonbalanse, stort sett økt væskeinntak= nødvendig med salt! Dette for å få en stabil elektrolyttbalanse..

Men kutt ut sukker og raske karbo.... ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

der er jeg ikke helt enig. er jo vann og salt som må ut. så begrense saltinntak/saltholdig mat samt ha ett regulert kosthold. hormonene i kroppen skaper jo økt væskebalanse, og saltet man da inntar binder opp mer vann.

Salt må vi ha... Endret hormonbalanse, stort sett økt væskeinntak= nødvendig med salt! Dette for å få en stabil elektrolyttbalanse..

Men kutt ut sukker og raske karbo.... ;)

Jeg spiser nesten ikke noe som inneholder salt. Drikker ikke cola eller noe sånt i det hele tatt. Spiser mat med salat for det meste for vil ned i vekt. Men allikevell har jeg mye vann i kroppen. :S ble vell heller aldri kvitt vannet i kroppen etter nr 1 når jeg tenker over det nå. men skal være litt ekstra på passelig med hva jeg stapper i meg nå :)

der er jeg ikke helt enig. er jo vann og salt som må ut. så begrense saltinntak/saltholdig mat samt ha ett regulert kosthold. hormonene i kroppen skaper jo økt væskebalanse, og saltet man da inntar binder opp mer vann.

Kroppen består av salt og hvis vi kutter alt inntak av salt så går Viborg minus og da skjer det noe med elektrolyttbalansen. Sier ikke at du skal stappe inn på med salt, men noe må vi ha uansett hvordan du vrir og vender på det ;)

Jeg blir forferdelig svimmel om jeg ikke får i meg nok salt Mtp økt væskeinntak...

Jeg spiser nesten ikke noe som inneholder salt. Drikker ikke cola eller noe sånt i det hele tatt. Spiser mat med salat for det meste for vil ned i vekt. Men allikevell har jeg mye vann i kroppen. :S ble vell heller aldri kvitt vannet i kroppen etter nr 1 når jeg tenker over det nå. men skal være litt ekstra på passelig med hva jeg stapper i meg nå :)

Vannmengden varierer veldig. Slet en periode med det før graviditet, og plutselig ble det borte...:)

Back
Topp