Mye våken om natten?

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg ligger mye våken om nettene, av ingen spesiell årsak igrunn. Har alltid sovet veldig lett og våkner av ingenting, dette forverrer seg jo selvfølgelig i svangerskapet. Slet noe voldsomt sist.

Dere andre som ligger våkne... Hva gjøre dere? Ligger dere til dere sovner igjen, eller står dere opp en stund? Noen som har noen tips til en som er kjempetrøtt og bare vil sove? :)

Uff, kjenner meg godt igjen i det der. Hos meg er det mer enn bare svangerskpet som spiller inn. Jeg har hatt perioder der jeg har lagt meg litt tidligere enn normalt, lest bok eller sett en episode eller to av en serie på ipaden. Da har jeg som regel sovnet fort etterpå. Det sies at det å drikke noe varmt, som for eksempel te før man legger seg skal hjelpe... Har ikke prøvd det selv..

Har alltid vært sånn som kan våkne til på natta, men sovner igjen like fort heldigvis. Men har lest at det kan være vanlig å bli mer urolig og våkne på natterstid i svangerskapet.. Fikk et nyhetsbrev eller noe ganske nylig, det det sto at det fremover ble mer og mer vanlig å ikke sove hele natta gjennom (jeg er uke 19). Gah :P

Du kan jo prøve noen av de vanlige kjerringrådene? Te man blir søvnig av f.eks. :-) Ellers skal det ikke være bra å ha elektroniske apparater og sånt på soverommet.. Fjern alt som går på strøm, inkludert mobiltelefonen.. Det er jeg alt for dårlig til :P

Uff, kjenner meg godt igjen i det der. Hos meg er det mer enn bare svangerskpet som spiller inn. Jeg har hatt perioder der jeg har lagt meg litt tidligere enn normalt, lest bok eller sett en episode eller to av en serie på ipaden. Da har jeg som regel sovnet fort etterpå. Det sies at det å drikke noe varmt, som for eksempel te før man legger seg skal hjelpe... Har ikke prøvd det selv..

Vi har storesøster på rommet vårt enda, ellers skulle jeg veldig gjerne ha lest en bok. Tror jeg bare blir mer våken av å se serier, det prøvde jeg sist :P Skal bli deilig å få flyttet i ny bolig slik at hun kan komme over på eget rom :)

Te skulle jeg veldig gjerne ha drukket, men jeg blir så kvalm av det. Eldste trikset i boken er vel varm melk med honning, men jeg hverken liker eller tåler melk spesielt godt så da er vi like langt :P

Jeg sover mye dårligere nå som jeg er gravid. Jeg står aldri opp, annet enn for å tisse. Ligger ALLTID i sengen med øynene lukket, så vet jeg at jeg sovner til slutt, om det så tar et par timer ;)

ja jeg har begynt å slite en del med det selv... :( sist jeg tittet på kl i natt så var den to om natta.jeg kan heldigvis sove til jeg våkner siden jeg ikke har noen jobb. men dagen blir da så fort borte da..

jeg har alltid slitt med innsovningen i lange perioder og svangerskapet blir det bare verre, dette gjelder også om jeg blir veket på natte og skal sovne igjen. er fryktelig slitsomtog tar det alt for langt tid greier ikke jeg å ligge i ro, vrir og vender på meg i ett så da må jeg bare stå opp igjen...
har ikke så mange råd for har ikke funnet noe som fungerer for meg annet enn å stå opp igjen en stund de verste kveldene.
forrige svangerskap var fryktelig tungt da jeg hadde mye plager som ikke gjorde det lettere å soveså jeg var veldig mye trøtt og sliten. dette ser ut til å bli ganske likt.

Jeg sover veldig lett også for tiden. Har i tillegg en mann som snorker, prater i søvne, og det siste nye i natt var å toppe dette med å hakke tenner så jeg gleder meg til å legge meg idag..! :) Skal ikke mye til for at jeg våkner fra før, og nå føler jeg at er "urolig" i magen om kveldene (sikkert bare bebi som beveger seg). Koslig følelse, men hjelper definitivt ikke på søvnen:) legger meg i 10 tiden, så sover jeg forhåpentligvis når mannen sniker seg inn:).

Jeg sover veldig lett også for tiden. Har i tillegg en mann som snorker, prater i søvne, og det siste nye i natt var å toppe dette med å hakke tenner så jeg gleder meg til å legge meg idag..! :) Skal ikke mye til for at jeg våkner fra før, og nå føler jeg at er "urolig" i magen om kveldene (sikkert bare bebi som beveger seg). Koslig følelse, men hjelper definitivt ikke på søvnen:) legger meg i 10 tiden, så sover jeg forhåpentligvis når mannen sniker seg inn:).

Jeg har en snorker i huset, her også. Og i perioder snakker han også i søvne. Pratingen kan jeg overse, men den der snorkingen klarer jeg bare ikke bli vant med :P

ja jeg har begynt å slite en del med det selv... :( sist jeg tittet på kl i natt så var den to om natta.jeg kan heldigvis sove til jeg våkner siden jeg ikke har noen jobb. men dagen blir da så fort borte da..
Skjønner hva du mener. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt, og da sov jeg gjerne til kl 13 hvis jeg hadde hatt en dårlig natt. Poff, så var hele dagen borte :/

jeg har alltid slitt med innsovningen i lange perioder og svangerskapet blir det bare verre, dette gjelder også om jeg blir veket på natte og skal sovne igjen. er fryktelig slitsomtog tar det alt for langt tid greier ikke jeg å ligge i ro, vrir og vender på meg i ett så da må jeg bare stå opp igjen...
har ikke så mange råd for har ikke funnet noe som fungerer for meg annet enn å stå opp igjen en stund de verste kveldene.
forrige svangerskap var fryktelig tungt da jeg hadde mye plager som ikke gjorde det lettere å soveså jeg var veldig mye trøtt og sliten. dette ser ut til å bli ganske likt.
Kjenner meg veldig igjen i det med å bare ligge og vri og vende på seg til det uendelige. Sliter også med eksem, så jeg ligger gjerne og klør.

Kjenner meg veldig igjen i det med å bare ligge og vri og vende på seg til det uendelige. Sliter også med eksem, så jeg ligger gjerne og klør.
huff det hørtes slitsomt, eksemen påvirkes kanskje av lite/dårlig søvn i tillegg...

huff det hørtes slitsomt, eksemen påvirkes kanskje av lite/dårlig søvn i tillegg...
Kan påvirkes av det meste, dessverre. Har heldigvis vært bedre med eksemen dette svangerskapet kontra slik det var i forrige. Da så jeg ikke ut! :P

Back
Topp