Mye utflod etter graviditet?

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg har etter at jeg fikk jenta mi for to år siden hatt veldig mye utflod...husker ikke hvordan det var før jeg ble gravid , mn husker det var ganske mye under graviditeten ( mn dette er vel ganske normalt?) . Har liksom aldri tenkt på at det kanskje ikke er så normalt å ha så mye utflod. Så da lurer jeg på om det er noen andre som "sliter" med dette?.........har også ganske lang mens, varer i 7 dager. Pluss at jeg spotter litt 3-4 dager etterpå. Mn veldig lite. Noen andre som spotter etter menstruasjonen??? Lurer på om det kanskje kan være no galt :/

Jeg sliter også med det etter minstemann på 2. Men var hos en gynekolog  for første gang nylig. Der fikk jeg beskjed om å "stelle" meg minst mulig der nede. Ikke bruke disse underlivssåpene de selger, ikke barbere så mye under. Bare bruke vann, og ikke spyle rett opp og inni når man dusjer. Des mer man vasker med såper, jo mer av de ekle bakteriene som kommer. Så skal slutte med såpen jeg nå og bare bruke rent vann, og håper det endrer seg :)

Trine83 skrev:
Jeg sliter også med det etter minstemann på 2. Men var hos en gynekolog  for første gang nylig. Der fikk jeg beskjed om å "stelle" meg minst mulig der nede. Ikke bruke disse underlivssåpene de selger, ikke barbere så mye under. Bare bruke vann, og ikke spyle rett opp og inni når man dusjer. Des mer man vasker med såper, jo mer av de ekle bakteriene som kommer. Så skal slutte med såpen jeg nå og bare bruke rent vann, og håper det endrer seg :)

. Men det var ikke noe "galt"??:p bruker ikke untimsåpe for har hørt at det kan forverre ting ja!! Må kanskje ta meg en tur til legen etter ferien!!

Nei, hun sa at alt så helt fint og normalt ut, så jeg trengte ikke bekymre meg mer.
Tror ikke det er så uvanlig, men sikkert greit å få sjekket om du er bekymret :)
Var bekymret selv, det var en av grunnene til at jeg gikk og fikk henvisning av legen + noen andre ting, og senket litt skuldrene etter den timen :)  

ingen kløe eller lukt??? Vet det er vanlig med perioder hvor man har mer utflod enn ellers. Men hvis du har hatt det i to år, er det vel kanskje på tide og undersøke det hos en gynekolog/lege. Er det like mye gjennom hele syklusen din, eller mer i deler av den?

jeg var også veldig plaget med det. og var til gynokolog uten at de fant ut noe. Jeg har hatt hormonspiral, og valgte å ta den ut i vår pga planlegging av barn. Etter jeg fjernet den har utfloden blitt betydelig mindre. i tillegg har jeg byttet tilbake til string fra hipstar, da jeg tror også disse gjorde at jeg fikk mer utflod pga det var så klamt inni.

Skal love deg at det er MYE bedre å ha utflod enn å være knusktørr!! 

Back
Topp