Mye tyngre med nr. 2

StaffeKnerten

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Merker allerede nå i uke 17 at det er tyngre å gå gravid med nr. 2 enn første. Sist jobbet jeg 100 prosent på travel sykehusavdeling uten tilrettelegging nesten hele svangerskapet, hadde 50 % sykemelding siste uke før termin. Denne gangen trenger jeg tilrettelegging allerede fra uke 17 fordi jeg får mye ubehag nede ved symfysen og i korsryggen når jeg går mye... Har heldigvis byttet jobb og jobber på et roligere sted og med en mye bedre sjef enn sist.

Flere som erfarer at svangerskap nr2 er tyngre?

nr 2 var mye tyngre, også i tillegg fordi jeg var kjempe dårlig.. Kjempe bra at du får tilrettelagt arbeid, det har jeg også fått nå og da går det greit å jobbe :) :)

Ja,på mange måter var det tyngre med nr2 ;)

Ja, det syns jeg. Jeg har vært mye dårligere denne gangen hittil enn sist. Jeg har min siste arbeidsdag på tirsdag, da jeg har et "høyrisikoyrke", og kun får jobbe frem til uke 16. Så det blir nok bedre for meg når permisjonen trer i kraft.

Hadde ingen plager i bekkenet med nr 1. Denne gangen har jeg allerede begynt å kjenne noe i symfysen.... Jeg er også mer sliten og var kvalm tidligere. Helt klart annerledes med nr 2!

Med nr 2, gikk jeg veldig opp i vekt :( og det var ikke noe særlig! Alt ble tyngre da! Med nr 3, var det så klart tyngre de første mnd, pga dårlig form! Men nå går det veldig bra, "glemmer" at man er gravid noen ganger :p Tiden flyr og alt går i ett :p

Syns også det er tyngre med nr 2, fordi om jeg ikke er dårlig eller noe.. Føler meg tyngre og mer sliten på jobb...

Kjenner også det er mye tyngre med nr 2. Har vært mye dårligere denne gangen. I tillegg som man har barn nr 1 som også krever sitt :p

Med nr 1 så var jeg sykmeldt på og av gjennom hele svangerskapet.. først pga kvalme/oppast, så jobbet jeg litt..også begynte bekkenet..

Med nr 2 var jeg sykmeldt fra uke 5 pga kvalme/oppkast..og når dette endelig hadde gitt seg, så var det på'n igjen med bekkenet :P så jeg var sykmeldt helt til permisjon ;)

Denne gangen er det mye bedre, men var i fødselspermisjon når jeg ble gravid..har hatt litt kvalme bare ;) men når tiden kom for å begynne å jobbe, så hadde bekkenet allerede begynt..så er sykmeldt denne gangen å :(

jobber i cafe hvor jeg står i 5-8 timer ;) av og til lenger å..så blir tortur for bekkenet :(

Jeg kjenner at det er tyngre for kroppen generelt å gå gravid med nr. 2. Kvalmen med nr. 1 var verre (flere innleggelser osv.), men den setter meg mye mer ut av spill nå som jeg har en aktiv liten jente som jeg må ta vare på. Blir fort sliten i rygg og ben uten egentlig å ha anstrengt meg noe særlig. Er konstant trøtt og sliter mye mer med svimmelhet enn sist.

Jeg følte det egentlig motsatt, var mye sliten og lite energi med nr 1, men med nr to gikk alt mye glattere :) hadde bra med energi hele tiden :) nå med nr 3 er det nok litt travlere, kjennere jeg, men går helt fint nå som formen er bra (så lenge jeg legger meg i passelig tid) :) men klart det er jo stadig mer travelt med en i forhold til ingen, to i forhold til en osv :)

Synes ikke det har vært tyngre med nr 2 til nå hvertfall, så får bare håpe det holder seg sånn.. :) Kanskje det har noe med at jeg ikke har gått opp noe særlig i vekt denne gangen, mens sist gang hadde jeg allerede gått opp flere kg (6-7 tenker jeg)...

hmm jeg vet egentlig ikke jeg. synes 1 svangerskap var tungt, sykmeldt de første ukene pga skikkelig dårlig form og problemer med å takle luktene og div annet på jobb hehe jobbet på sykehjem, prøvde meg igjen fra uke 12, men ble sykmeldt igjen fort pga et håpløst bekken. og det fortsatte hele svangerskapet i tillegg kom en forferdelig hodepineog noen grusomme magesmerter med jevne mellomrom.

nå var jeg mer kvalm i starten og har hatt mye mindre energi, sykmeldt i starten, men jobber nå og har gjort det litt, men kjenner bekkenet begynner å skape trøbbel om jeg jobber for mange dager i strekk så vet ikke hvor lenge jeg holder, men har jo allerede holdt lenger enn i forrige svangerskap.
dette betyr vel at hittil har bekkenet vært bedre denne gangen. nå har jeg jo en aktiv og krevende 2,5 åring å ta meg av i tillegg så slik sett er det tyngre nå.

Jeg synes mitt første svangerskap var så enkelt og deilig at det kunne jo ikke bli bedre denne gangen :)
Denne gangen har jeg slitt mer i starten pga kvalme, og jeg kjenner på kroppen at det er tyngre denne gangen pga ekstra vekt ift sist gang.. Kjenner meg mye tyngre, selv om jeg ikke har gått opp så mye i vekt (tror jeg, er snart tid for ny veiing :P ).

Første svangerskap gikk som en drøm, jobbet 100% helt til permisjonen startet. Denne gangen er jeg mye mer trøtt og sliten men det henger jo sammen med at jeg ikke kan sove en lur etter jobb denne gangen, siden jeg nettopp har en gutt fra før. Jobber fortsatt 100% og regner led det går en god stund enda da.

Back
Topp