Mye tung løfting på jobb

jente 92

Elsker forumet
Jeg har en jobb som krever mye gåing og tung løfting stort sett hele dagen i 8-9 timer. I løpet av 4-5 timer på jobb begynner jeg å få mye vondt i kroppen. Både av stikking i underlivet og stikking nederst i ryggen som kommer og går med få sekunders mellomrom, det kommer i sånne drag som er utrolig ubehagelig. Får også generelt vondt i ryggen på jobb at når jeg skal gjøre bestillinger så må jeg legge meg over esker for å få en behagelig stilling..

Hva syntes jordmødre om dette? Er det farlig?

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hvor lang tid tar det før dere svarer ? :)

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hei!
Beklager at du ikke har fått svar med en gang, men som vi har sagt tidligere, er vi ikke inne og svarer på spørsmål hver dag - vi har en gitt tid å bruke totalt.

Det høres kanskje ut som at du burde tatt dette opp med din jordmor, i utgangspunktet er det ikke farlig å jobbe litt fysisk, men alt avhenger selvsagt av hvordan du reagerer på det og hvor langt du er i svangerskapet.
Spør jordmor om du evt burde ha fått tilrettelagt deler av jobben din, med tanke på at du er gravid.
Det er det mulig å gjøre.
Der finnes skjema som hun kan fylle ut, som du kan ta med til din arbeidsgiver :)

Jeg synes det er litt tidlig å begynne med de plagene som du beskriver !

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe :)

Back
Topp