Mye syk & i Barnehage

Happywife

Krusedull
Dattra mi er 20 mnd gammel, og siden jul har ho vært syk omtrent annenhver uke..
Er bare så slitsomt.. Må bare klage litt her om det er noen her..
Men begynner å bli litt drit lei og litt bekymra for synes det har vært i overkant mye sykdom her.
Hun hoster og det sitter i brøstet på henne, virker som hun ikke har fått henta seg inn i det hele tatt. Blir litt smågææærn av å detta her da jeg har en til en på 5 mnd også som krever sitt.
Har så vondt av henne for hun er jo aktiv og vil jo være med på det meste.
Skal tilbake til legen om ikke lenge å da blir jg å be om utedning for stakkars liten da lille jenta mi som går rundt å hangler slik hele tiden.
Å det kan da være grenser for hvor mange pencelinkurer hun må igjennom, for det virker som hun er frisk i ett par dager så er det påhan igjen. Og de i barnehagen sier bare jaja det er noe som går.. JAVEL noe som går at ungen min blir syk annenhver uke HALLLLOOOOOOOOOO.. har prøvd å spørre dem om de er nøye med hygiena, jeg veit de er flinke der er veldig førnøyd med bhg.
Jeg lurer på om det kanskje er mandlene for da blir jo ungene veldig syke og blir fort syke.. eller kanskje hun har litt astma, for merka da hun lekte på stugulvet i dag at hun begynte å hoste veldig under lek..
Faderullan altså..

Så om noen har noen gode råd, elle noe annet å komme med så skriv ned eller noen i samme båt kanskje..
Eller om det kan være noe annen diagnose av ett eller annet som noen kjenner seg igjen med ...

Hilsen smålei 2barnsmamma

Er sånn her og.. Mer syk enn frisk.. Vært i barnehagen kanskje en mnd til sammen siden jul [:-]
slitsomt[&o] men er vel sånn det er..
mye forkjølelse, mageproblemer og hoste..

Fridtjof har også vært ofte syk etter han begynte i barnehagen. Men storsett gå det rask over og jeg har bare en gang brukt en penicilinkur. Men i fjor høst var han lenge plaget med hoste. Ellers var han frisk og i fin form igjen, men han hostet i mange uker og særlig om natten var det slitsomt. 

min er aldri syk, ikke vært hjemme mange dagene fra bhg siden han begynte i høst.

Men sånn har det vært med storestøstern oxo, veldig lite syke

Amalie har vært en del syk, men vi har vært veldig bevisste på at hun skal være 100% frisk + 1 dag før hun får gå tilbake til barnehagen. Vi ble tipset om det av fast legen for etter barna har vært syke er immunforsvaret redusert og de fortere blir syk igjen. Etter vi begynte med det har hun vært syk 1 gang på 4 mnd. Kan godt være at dere allerede gjør det, men det er det som fungerer hos oss:)

snuppa har ikke vært så mye syk...litt småforkjølt å hadde bronkitt i høst...ellers har ho vært frisk :D

Høres akkurat ut som vi hadde det i høst. Føltes ut som hun bare var frisk når hun gikk på antibiotika [&:] Hadde 20 sykedager (utenom helg) fra september til jul [&:] Nå har hun fått astmamedisin og det er mye bedre, selv om hun fremdeles er ofte forskjølet og hostete. Men ikke så mye feber og hjemme fra bhg - og ikke minst et mye mer fornøyd barn [:)]

Få en utredning for det høres ut som astma.

V har vært syk hele vinteren nesten... Det begynte rett før jul da barnehagen ikke klarte å kle på henne nok. Hun var maks 2 dager i uken i bhg fra januar til medio april... Men det ble bedre etter at jeg oppdaget hvor lite klær de hadde på ungene og vi gikk fra utesoving til innesoving i bhg.

Arti å lese denne gamle meldingen ....
Jenta mi blei operet for mandler og det ble satt inn dren. Hun har ikke vært syk en eneste gang siden. Fikk også astma medisin. Så hun får litt support når det blir litt kjøligere i været.
Bare måtte si det til andre som leser, for jeg sitter her å mimmrer på hvordan det var ...

Back
Topp