Mye sunn mat i jula?

Lisee

Elsker forumet
Jeg var hos jordmor et par dager før jul, og da snakket vi litt om maten i jula... Hun sa det at jeg skulle være litt ekstra forsiktig med sukkeret og fettet i år, siden jeg er gravid. Skulle tenke litt ekstra på hva jeg puttet i munnen nå. [8D]
Vel, vet ikke helt om jeg kan skryte på meg det til nå, jeg...
Det er ikke så lett da! Fra middagsbord til kakebord, selskaper og familietreff. Må jo si at det har blitt en god del fet mat, sjokolade og kaker til nå[:)]
Hvordan er det med dere andre????
Men nå skal jeg ha meg en sunn frokost. Skal jammen spise knekkebrød nå, jeg[:D]
Så får jeg se hva resten av dagen bringer etter hvert[;)]

Tjaaa....jula er til for å nytes eller hva...?? [:D]

Ble jo litt ribbe, pølse og medister på julaften, men er ikke noe særlig glad i ribbefett etc så ble nok ikke værre enn en vanlig middag antar jeg. 1. dag er etter tradisjonen kosedag med TV-titting og godtesnoking og var det samme i går og - må si at jeg er kurert for marsipanhungeren jeg har hatt i hele desember nå... [;)] I går var det skogstur med påfølgende grilling av rester fra julaften + skinkemiddag hos svigers med litt snacks etterpå. Kunne vel vært flinkere, men et par dager kan vel ikke gjøre det store utslaget vel? [8|]

I dag er det uansett hverdag og tilbake på jobb for meg så det var det uansett!!

har ikke vært så flink å sunn jeg....jula er jo til for å nytes...eller hva?[;)]hehe.
har pakka i meg alt mulig jeg,angrer litt....men jeg klarer ikke motstå fristelsene,det er så mye godis å greier i denne tiden at åååååååååååå[:@] hehe[:D]

Jeg har spist akkurat det samme i år som jeg har gjort før.. Koser meg med maten jeg, for det er jo jul bare en gang i året [:)]

Jeg har også spist godt og litt for mye.... Men det er som dere sier; bare en gang i året.. Merket at jeg ikke klarte å stappe meg på samme måten som jeg pleier - var liksom ikke plass til mer [&:]. Kjenner jeg er matlei nå [:'(]

fikk beskje av jordmor bare to dager før julaften om å holde meg unna snop og sukker[:'(] hadde for mye sukker i urinen[:'(] men pinnekjøtt ble d jo[:D]bare ingen dessert, kake eller jule marsipan[:(]

Back
Topp