Mye stikninger?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg opplever mye stikninger som kommer og går. I formiddag var det ingenting, men nå kommer det rett som det er på høyre side. I går var det både venstre og høyre. Noen ganger bare merker jeg det bare litt, og andre ganger ganske mye. Det er som menssmerter på «topp» når det gjør som mest vondt. Den følelsen at skjærer litt med en kniv inni deg. Eller at du holder på å gå i spagat og det strammer veldig..

Er dette normalt? Flere som føler det slik?

Det er forøvig min aller første graviditet.

Last edited:
Helt normalt :) Det er ligamentbånd som går langs sidene av livmora og tvers over magen. Det stikker og strekker i de når ting vokser og tøyes :) Har det hele tiden.

Jeg hadde det 42 uker med forrige mann :cool:
Nå har jeg det litt av og på hver dag. Og litt forskjellig intensitet :)

Jeg opplever mye stikninger som kommer og går. I formiddag var det ingenting, men nå kommer det rett som det er på høyre side. I går var det både venstre og høyre. Noen ganger bare merker jeg det bare litt, og andre ganger ganske mye. Det er som menssmerter på «topp» når det gjør som mest vondt. Den følelsen at skjærer litt med en kniv inni deg. Eller at du holder på å gå i spagat og det strammer veldig..

Er dette normalt? Flere som føler det slik?

Det er forøvig min aller første graviditet.

Hvor langt er du på vei? Jeg har smerter som ligner på dette og ble livredd pga tidligere SA/MA. Kanskje det er normalt likevel da. Takk for at du stilte spørsmålet:Heartred

Er 6+6 og har tidvis ganske mye av dette...verst er det hvis jeg går tur for raskt, nyser, eller må bøye meg mye (hagearbeid)...i starten syns jeg det var litt ekkelt, men nå tar jeg det som et godt tegn:happy::happy::happy: noe vokser og strekker seg

Er 6+6 og har tidvis ganske mye av dette...verst er det hvis jeg går tur for raskt, nyser, eller må bøye meg mye (hagearbeid)...i starten syns jeg det var litt ekkelt, men nå tar jeg det som et godt tegn:happy::happy::happy: noe vokser og strekker seg

Kan du prøve å forklare hvordan det føles? Er det som en svie? Dra-følelse?

Du spurte ikke meg, men tenkte jeg kunne svare likevel :) For meg føles det litt ut som når du tøyer muskler. Litt sånn strekkende drafølelse, også litt stikking innimellom.

Sorry at jeg kupper litt her nå, men hvor lenge varer det før det "slipper"?

Sorry at jeg kupper litt her nå, men hvor lenge varer det før det "slipper"?

Kommer litt an på! Noen ganger er det liksom bare et "hogg" eller to. Andre ganger kan det vare lenge. Da gir det seg gjerne ikke før jeg har satt meg ned for å slappe av. Mest vanlig er at det varer noen minutter, blir borte en time eller to, også kommer det tilbake i noen minutter. Har også dager helt uten noen vondter. Husker disse smertene godt fra forrige svangerskap, som forøvrig endte i en frisk og perfekt gutt :)

Kommer litt an på! Noen ganger er det liksom bare et "hogg" eller to. Andre ganger kan det vare lenge. Da gir det seg gjerne ikke før jeg har satt meg ned for å slappe av. Mest vanlig er at det varer noen minutter, blir borte en time eller to, også kommer det tilbake i noen minutter. Har også dager helt uten noen vondter. Husker disse smertene godt fra forrige svangerskap, som forøvrig endte i en frisk og perfekt gutt :)
For min del kan det komme og gå mange ganger i løpet av en time. Virker som jeg får det mest når jeg har styrt mye og så slapper av. Kan også merke det på natten om jeg våkner.

Du spurte ikke meg, men tenkte jeg kunne svare likevel :) For meg føles det litt ut som når du tøyer muskler. Litt sånn strekkende drafølelse, også litt stikking innimellom.
Signerer denne. Men legger til at noen av de også føles litt som man stikker en kniv inn, og så drar litt til..

Har endo, og dette er ikke sammenlignbare smerter. De er annerledes.

Takk damer! Da er det dette jeg kjenner på! Det strekker inne i magen! Sorry for kupping av tråden, lykke til fremover:Heartred

Back
Topp