Mye smerter i uke 4/5

Lovisa

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg er i uke 4/5
Jeg har nesten konstant litt vondt i livmoren og eggstokkene. Varierer mellom murring og stikkinger. Det er ikke sånn at det gjør veldig vondt, men er mest plagsomt og ubehagelig på en måte.
Syntes egentlig jeg merker det mer når jeg beveger meg mye.

Noen andre som har hatt det slik tidlig i svangerskapet? Må jo innrømme at jeg blir bekymret

Hatt akkurat som knivstikk uke 7. Måtte da å sjekke at det ikke var svangerskap utenfor livmoren. Men etter UL fant hun et bankende hjerte inni livmoren. Det som ga knivstikkene var en syste på 20x22 mm inni høgre eggstokk.

Ja, jeg har hatt det nå i begge graviditetene mine, det føles litt som at livmora strekker på seg eller noe. Roet seg litt nå inn i uke 6. Kom tilbake sistgang i varierende grad helt til uke 12...

Ja, jeg har hatt det nå i begge graviditetene mine, det føles litt som at livmora strekker på seg eller noe. Roet seg litt nå inn i uke 6. Kom tilbake sistgang i varierende grad helt til uke 12...
Strekker seg, det var en mye bedre forklaring! Godt å høre at det er flere som har det slik, da klarer jeg å roe meg ned litt :angelic:

Hatt akkurat som knivstikk uke 7. Måtte da å sjekke at det ikke var svangerskap utenfor livmoren. Men etter UL fant hun et bankende hjerte inni livmoren. Det som ga knivstikkene var en syste på 20x22 mm inni høgre eggstokk.
Så bra at alt var som det skulle! Selv om syster kan være veldig vonde!

Hva gjør man egentlig med en syste under svangerskapet?

Den måtte bare være sa ho. Fjerna man den spontanaboterer man visst. Så ho sa vel bare at den måtte vær til eg har født. Så mulig de må operere den etter fødsel. Men ho sa ikke så mye om det bare at eg måtte leve med den enn så lenge. Men den såg helt ufarlig ut heldigvis. Etter det hun kunne se.

Har det fremdeles, er 7+1. Det er nok både at livmoren strekker seg, ligamentene (om jeg snur meg brått el.l får jeg veldig vondt) og bekkenløsningssmerter hos meg. Har fire barn fra før, og husker jeg har hatt dette siste tre svangerskapene..

Her er de fleste smertene luft Blir stressa hver gang, og så bare, åja, det var en promp!

Jeg har hatt mye av det i dag! Er 8+1. Ikke kjent noe på lenge.. Hos meg kjenner jeg det hovedsakelig på venstre side. Hadde mye av det i forrige svangerskap :happy: helt normalt, men kan være ubehagelig.

Jeg kjente det med første og enda bedre nå med nr2. Er i uke 4/5 jeg også:happy: Tror det er at livmoren strekker seg:)

Jeg har også hatt og har fremdeles mye murring, stikk og strekk:)
Har det fremdeles, er 7+1. Det er nok både at livmoren strekker seg, ligamentene (om jeg snur meg brått el.l får jeg veldig vondt) og bekkenløsningssmerter hos meg. Har fire barn fra før, og husker jeg har hatt dette siste tre svangerskapene..
Jeg har hatt mye av det i dag! Er 8+1. Ikke kjent noe på lenge.. Hos meg kjenner jeg det hovedsakelig på venstre side. Hadde mye av det i forrige svangerskap :happy: helt normalt, men kan være ubehagelig.
Jeg kjente det med første og enda bedre nå med nr2. Er i uke 4/5 jeg også:happy: Tror det er at livmoren strekker seg:)
Så godt å høre at dette er normalt, da kan jeg sove godt i natt :angelic: Jeg er gravid for første gang, så er meget skeptisk til alle symptomer kroppen har, dessverre

Jeg har også hatt mye murringer og stikkinger begge gangene. Alltid vært verst i uke 4-5 hos meg. Har begynt å roe seg her nå, og nå kjennes det mer ut som typiske ligamentsmerter.

Back
Topp