Mye opp i vekt?

LappLina

Glad i forumet
VIP
Marshmallows 2022
Noen som har gådd mye opp i vekt?
Hadde noen kg for mye altså,men har gådd opp 5-6kg. Og er uke 9 og noen dager

Vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid. Og fryktet jeg var tyngre en det jeg var når jeg var hos jordmor sist. Hun er veldig bekymret for at jeg skal gå ned i vekt, men for å får i meg noe som helst av mat spiser jeg jo brød, pasta og poteter. Noe jeg ikke gjør til vanlig, det resulterer i at jeg er mer oppblåst og sikkert legger på meg en del mer en jeg skulle ønske.

Men i tillegg er jeg kvalm og spiser lite, samt kaster opp. Vet på klær at dem er trangere, men hva vekta sier gjenstår å se til neste veiing hos jordmor.

Sist jeg var gravid var jeg lettere når jeg gikk ut av sykehuset, en før jeg ble gravid.

Jepp,spiser dagen lang.
Sluttet å snuse så tenker det har en sammenheng også
Lurer på hvor jeg skal ende på vekten inne mai

Eg slutta å røyka, så er nok ein sammenheng der også.. livredd for å gå opp lika mykje som forrige gang (30kg), men samtidig null energi å tiltak til å trena så ser det ut som det går den veien foreløbi.. :banghead: satser hardt på meir energi å overskudd i andre trimester..:happy:

Gått opp 6.5kg og var sinnsykt nervøs når jeg skulle første gang til jordmor. Men hun beroliget meg med at det overhode ikke var mye og at det var veldig vanlig å legge på seg i første trimester. Liker ikke vektoppgangen, men må vel bare fint godta den.

Fått grei størrelse på magen nå, så var overrasket over at vekta kun viste knappe 3 kg opp.

Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp mye, for jeg må spise konstant for å holde kvalmen borte, og det frister bare med karbohydrater, og jeg føler meg rundere. Og har ikke fått trent noe. Men hadde bare gått opp 300 gram. Det er ikke logisk i det hele tatt..

10+5 og 2 kg. Overrasket over at det ikke var mer, siden jeg må småspise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk! Men man har vel høyere forbrenning i svangerskapet og, så bunner vel litt i det. Håper virkelig jeg får en normal vektoppgang, og at kiloene ikke raser til værs :nailbiting: Vanskelig å bevege på seg og, når man konstant føler man har vært på flere dagers russefeiring uten søvn :p

Har gått opp 2.5- 3 kg,og burde vel strengt tatt gått opp 0 med tanke på at jeg er overvektig. Men har vært pent nødt til å spise ofte pga kvalmen. Og har i tillegg også vært sulten. Håper jeg klarer å holde kiloene litt unna utover. Bør jo absolutt ikke gå opp så veldig i det hele tatt.

Er 12+0 i dag og har ikke gått opp noe ennå. Spiser når jeg er sulten og kjenner det på buksene at magen har blitt større. Men har gått fra å trene en del til å knapt orke å trene noe, så jeg mistenker at noe av grunnen er tap av litt muskler :happy6

11+3 og opp 2 kg. Er normalvektig. Prøver å gå tur og trene så mye som jeg orker, for jeg spiser en del mer :p

13+2 og opp 1 kg. Spiser nesten som vanlig egentlig. Generelt litt laber matlyst og orker mindre i gangen, selv om kvalmen er så og si borte. Men trening har det blitt for lite av :confused:

Har spist som en hest og alt for usunt de siste 7 ukene. Føles som 10 kg opp, men har gått opp ca 2,5 kg. Burde ikke gå opp så mye mer enn de baby-kiloene, jeg heller. :eek:

Ned 6 kg p.g.a hypermesis, men vært magisk bedre siste dagene så opp 1,5 kg over helgen :P

Ned 2 kg pga kvalme og oppkast. Skulle ønske det var andre veien istedet. Snart 13+5 nå.

Back
Topp