Mye og lite sparking

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Synes dere intensiteten i sparkingen varierer fra dag til dag eller er det like mye hver dag. Jeg har kjent mindre i dag og i går. 3-4 spark her og der, men så er det rolig i timesvis. Vet aldri om jeg bør være bekymret eller ikke. Er 24+5 i dag.

Samme her! Jeg har "valgt" å prøve og ikke bekymre meg helt enda. Har morkaka foran, så vet at intensitet kan variere. Jeg klarer heldigvis å vekke henne hvis jeg blir redd. Spiser noe søtt og dytter og rugger på magen. Får som regel spark i retur da [emoji7]

Jeg snakket med jordmor om dette og hun sa det er helt normalt å kjenne mindre bevegelser enkelte dager. Men har du kjent lite bevegelser en dag kan det være lurt å legge seg ned å prøve og få kontakt. Drikke et glass iskaldt saft eller noe og prøve å dytte litt i magen for å prøve å få respons :)
Men er du veldig bekymret skal du alltid ta kontakt med legevakt eller føden.

På hektiske dager er det lite liv hos meg.
Innbiller meg at når jeg er veldig aktiv er det en veldig roende effekt.
Ellers merker jeg mest aktivitet om kvelden etter jeg har lagt meg på sofaen eller i sengen og rett etter jeg våkner om morningen.
Men må innrømme at etter travel dag blir jeg liggende før jeg sovner for å kjenne etter:)

Litt kald drikke kan hjelpe å provosere frem litt bevegelse som nevnt over:)
Syns jeg leste på appen at fosterer begynner med søvnfaser rundt denne tiden?

Samme her! Jeg har "valgt" å prøve og ikke bekymre meg helt enda. Har morkaka foran, så vet at intensitet kan variere. Jeg klarer heldigvis å vekke henne hvis jeg blir redd. Spiser noe søtt og dytter og rugger på magen. Får som regel spark i retur da [emoji7]
Ja, jeg har morkake foran jeg også, men nå har det vært veldig mye aktivitet siden uke 19 og så har det plutselig roet seg. Kjenner spark, men færre enn før.

Ellers merker jeg mest aktivitet om kvelden etter jeg har lagt meg på sofaen eller i sengen og rett etter jeg våkner om morningen.
Men må innrømme at etter travel dag blir jeg liggende før jeg sovner for å kjenne etter:)

Samme hos meg - aktive dager på meg = mindre spark (mye gåing gynger visst, så da sover de godt). Men da tar det seg gjerne opp på kvelden når jeg slapper av

Søvnfaser, vil det si at babyen sover lenger hver gang, eller at den sover på faste tider?

Jeg har ganske varierende dager, ofte er han rolig i slutten av uken og veldig aktiv i starten. Spesielt på mandager, aner ikke hvorfor. Så lenge jeg kjenner han hver dag prøver jeg å ikke bekymre meg. Han foretrekker også å sparke nedover, og da synes jeg sparkene er mye svakere enn om han sparker rundt navleområdet. Jeg foretrekker dagene han er veldig aktiv og sparker midt i magen, men prøver å ikke bekymre meg og tenker han er en rolig gutt stort sett :)

Hun er for det meste like aktiv hver dag, men så er det enkelte dager sluk som på fredag hun var veldig stille. Begynte å bli litt urolig, så la meg på ryggen og koste litt på magen. Da ble det fult liv igjen og stormende jubel :-)

Så er det dager igjen hvor det nesten er for mye spretting og hopping :D
Har bare slått meg til ro med at det jan variere, i hvertfall nå når de enda har en del plass til å snu seg at det kan kjennes ulikt ut fra dag til dag.

Men er så klart litt usikker av og til, tror det er helt naturlig.

Her er det veldig varierende. Hele uken har det vært masse liv, men så fredag var det nesten helt stille, fikk bare 3-4 svake spark i løpet av hele dagen.. I går var det litt bedre, men fortsatt rolig i forhold til tidligere i uken.

Jeg merker også at hun blir veldig rolig når jeg stresser fælt på jobb.

Høres veldig kjent ut, forstår plutselig hvorfor noen babyer bare roer seg når de blir båret/gynget, det er visst sånn det er, også før fødselen [emoji4]

Akkurat samme her, noen dager føler jeg nesten ikke at lille beveger på seg i hele tatt. Og andre dager er han kjempeaktiv og sparker veldig hardt [emoji39] kommer sikkert mye an på hvordan de ligger [emoji4] prøver å ikke bekymre meg, men gjør det noen ganger likevel [emoji33]

Synes dere intensiteten i sparkingen varierer fra dag til dag eller er det like mye hver dag. Jeg har kjent mindre i dag og i går. 3-4 spark her og der, men så er det rolig i timesvis. Vet aldri om jeg bør være bekymret eller ikke. Er 24+5 i dag.

Viss du vil så kan du spørre jordmor Katrine fra Libero om det :)
Trykk her for å skrive inn spørsmål

Viss du føler av sparkene avtar så ta kontakt med føden :)

Her er det også litt varierende med hvor mye spark det er. Men har funnet ut at om jeg legger meg på venstre side så blir det full fest der inne [emoji7]

Back
Topp