MYE mindre melk

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg har fullpumpet i 4,5 mnd. Hatt stor melkeproduksjon, har fått ut minst 300ml hver gang jeg har pumpet. Nå får jeg ut 50ml hver gang. Hva skal jeg gjøre? :( er utrolig stresset og bekymret for tiden pga personlige grunner, vet dette har mye å si på utdrivningsrefleksen, derfor har jeg fått nesespray hos fastlegen. Dette hjelper ingenting :( brystene føles tomme og jeg kan sitte i evigheter å pumpe.. Fikk ut 300ml på 10 minutter tidligere, nå får jeg ut 50ml på en halvtime :( ser ut som jeg må gå over på kun mme.. Jeg har prøvd å pumpe hver 2.time i 3 dager, syns fortsatt det blir mindre melk for hver dag..

Noen andre råd enn å pumpe mer og spray?

Last edited:
Slapp av. Ta en skikkelig puste pause. Tenk at det IKKE er verdens undergang om du bare gir mme. Drikk masse vann. Du kan eventuelt kontakte anmehjelpen ?

Fant du noe som ser ut til å hjelpe? Dytter den i tilfelle andre har tips til deg :)

Snakket med helsesøster og hun sa at det skal mye til for meg å få opp produksjonen akkurat nå. Hun rådet meg til å gi opp pumpingen og går over på erstatning. Syns det også er veldig synd, men jeg har holdt ut lenge :) jeg pumper det som er igjen, så får det rett og slett gå sin gang. Hun har i allefall fått morsmelk i 4,5 mnd :)

Back
Topp