Mye melk!

Theamor

Begynner å like forumet godt nå :)
I dag er lille jenta mi 10 dager, og vi nyter tiden. Med førstemann tok det en stund før melka kom skikkelig i gang, og vi gav tillegg for at han skulle ha nok mat. Derfor er det er litt uvant. Siden fødselen har jeg hatt MYE melk, og da snakker vi så mye at vesla aldri klarer å tømme. Jeg føler at vesla drukner etter bare er par slurker, og hun ender alltid med å bli mett før hun kommer til den fete melka. Det er vondt i melkegangene, og er redd for brystbetennelse. Noen som har vært gjennom det her?

Nydelige lillesøster kom 31.07 :D Termin var 05.08.

Jeg har hatt syke mengder med melk til begge mine. Måtte sitte å pumpe ut på andre mens jeg ammet. Og enda måtte jeg pumpe der det var spist også.

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Sliter med samme problem. Luksusproblem å ha nok med melk, men som du sier. Lille kommer ikke til den feite melka.
Jeg pumper om kvelden for å få "rensa" å tømt brystene. Ellers så får jeg så innmari vondt :/
Pumpa nå siden lille sov, helt tomt, trodde jeg. Lille våkna, la henne til brystet å da drakk hun godt :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

Det vil stabilisere seg! Når babyen ikke tømmer puppen så stabiliseres det sakte men sikkert. Ikke tenk så mye på brystbetennelse helt i starten. Hold puppene gode og varme og håndmelk ørlite grann om du får spreng. :)

Hadde det slik i går men er allerede begynt å bedres. Anbefaler en dusj og litt massasje- men ikke håndmelk mer enn du må for å ikke sprenges, og ikke pump!!! Da bare utsetter du problemet!!!

Fryktelig vondt, men det ordner seg fort når naturen får lov til å fixe selv;-)

Jeg fant en fin artikkel om for mye melk på ammehjelpen.no....! Mye fine artikler der ;) hadde samme problemet forrige gang, og fikk skikkelig brystbetennelse... Så jeg har lest meg litt opp denne gangen ;) ....og hvis du opplever at mini trenger mer av den fete melka, kan du godt pumpe litt først...da kommer det ikke så fort heller ;) det er hvertfall sånn jeg har forstått det ;) lykke til ;)

I starten var det så mye melk at det kom inn ører og nese. Søkkvåt gulpeklut som tok i mot all melka :P Meloner uten like, ømme som fy! Men, en uke etter fødselen er det så og si normalt! Ville ikke pumpet, da blir det jo stimulert til mer produksjon. Har hatt begge matstasjonene ute ved amming, der det har fått renne ut av den andre. Har jeg kjent utdrivningsrefleksen "slå seg ut" har jeg flekket frem og latt det renne ;)
Presser det veldig på - en varm klut over vasken - får lettet på trykket :)

Jeg har samme problem, og hadde det slik med første også. Jeg ser ikke på det som et luksusproblem. Det er vondt og mini drukner nesten ved amming. Med første slet vi med styrtgulp pga for mye melk, kan kavet og var tydelig misfornøyd.
Sist gang drakk jeg peppermyntete, som faktisk minket noe av mengden.

Sitter her nå med "kom igang brystsprengen", masse melk og sårhet. Men prøver å unngå pumping! Og drikker litt te:)

På ammehjelpens side har de skrevet om en ny metode for å tilpasse melkeproduksjonen. Men den skal ikke benyttes i den første innkjøringstiden.

Fikk forresten beskjed på barsel at det ikke gjorde noe om babyen ikke drakk seg inn til den fete melka nå i starten.

Back
Topp