Mye mageknip

anines

Elsker forumet
Jeg har hatt så ekstremt mye vondt i magen de siste dagene. Det kommer som knip med ujevne mellomrom og varer kanskje 1-2 minutter hver gang. Mest om kveldene.. Noen andre som har eller har hatt det? Er som om at jeg skulle vært skikkelig dårlig i magen, men er ikke det.
 
Jeg har vært plaget med siden starten. Kommer og går. Men her varer det i flere timer om gangen :(
 
Jeg har vært plaget med siden starten. Kommer og går. Men her varer det i flere timer om gangen :(

Huff :( Det er så sykt ubehagelig. Har ikke blødd eller noe, så regner med at ting går bra. Men er likevel ikke noe digg å ha det sånn..
 
Dette er jeg også plaget med. I tilegg til at det gjør vondt, blir jeg og bekymra. Men tenker at så lenge jeg ikke blør så går det bra?
 
Jeg er sånn jeg også. Tidvis er det så ubehagelig vondt at jeg er sikker på at det går galt.
Men jeg er nok forstoppet og full av luft. Det er derfor.
 
Ja er nok bare luft jenter. Sliter med å gå på do og mye luft i magen. Ingen blødninger så er nok ikke noe farligt. Håper bare det ikke blir verre. Klarer ikke å spise middag pga dette. Føler meg stappmett hele dagen så spiser veldig lite om dagen.
 
Ta det fra ei med en kronisk tarmsykdom: det er garantert luftsmerter...og det kan faktisk være grusomt vondt! Men det fine er at det er helt ufarlig :) spis minst mulig "gassdannende" mat og drikke og beveg deg mye, særlig rett etter måltid....det hjelper... :)
 
Ta det fra ei med en kronisk tarmsykdom: det er garantert luftsmerter...og det kan faktisk være grusomt vondt! Men det fine er at det er helt ufarlig :) spis minst mulig "gassdannende" mat og drikke og beveg deg mye, særlig rett etter måltid....det hjelper... :)

Kanskje teit spørsmål, men hvilke matvarer gir mye gassdannelser? Av sånt man kanskje ikke tenker på. For det er ikke sånn at jeg kan komme på at jeg har spist noe særlig som jeg tenker jeg burde fått gass av. :p
 
Føler jeg får luft i magen av alt jeg spiser nå når jeg er gravid. Ser sånn ut og :p Luft smerter kan gjøre veldig vondt. Var redd en stund før jeg skjønte hvorfor jeg hadde vondt i magen.
 
Kanskje teit spørsmål, men hvilke matvarer gir mye gassdannelser? Av sånt man kanskje ikke tenker på. For det er ikke sånn at jeg kan komme på at jeg har spist noe særlig som jeg tenker jeg burde fått gass av. :p

Løk, bønner, kål, kunstig søtning , drikke med kullsyre og gjærbakst...særlig fin/søt gjærbakst...mat med mye fiber KAN være med å gi luftig mage, og selv får jeg mye gass av laktose, men er nok en smule intolerant :p
 
Fint å høre at flere har samme problem. Har hatt sinnsyk mageknip av og på i flere dager. Er veldig sikker på at det er luft, men kan ikke la være å bli litt bekymret likevel..
 
Back
Topp