Mye kynnere?

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Noen andre som har holdt tellinga på hvor mange kynnere de har hatt i løpet av en dag? Hva ligger du på? Noen som vet hva som er normalt på dette stadiet i graviditeten?

Siden klokka 9 i dag tidlig har jeg hittil hatt over 50 kynnere (som jeg har tenkt over, kan altså være flere). Syns det virker mye, men mulig det er vanlig? De er ikke vonde, men strammer jo veldig og får mye nedpress av de.

Jeg er 31+0 i dag.

• Og JA, jeg har hatt litt fritidsproblemer i dag som har notert ned alle kynnerne jeg har kjent :hilarious: Men har for en gangs skyld hatt en rolig dag uten mye planer - derfor :hilarious: •​
 
Noen andre som har holdt tellinga på hvor mange kynnere de har hatt i løpet av en dag? Hva ligger du på? Noen som vet hva som er normalt på dette stadiet i graviditeten?

Siden klokka 9 i dag tidlig har jeg hittil hatt over 50 kynnere (som jeg har tenkt over, kan altså være flere). Syns det virker mye, men mulig det er vanlig? De er ikke vonde, men strammer jo veldig og får mye nedpress av de.

Jeg er 31+0 i dag.

• Og JA, jeg har hatt litt fritidsproblemer i dag som har notert ned alle kynnerne jeg har kjent :hilarious: Men har for en gangs skyld hatt en rolig dag uten mye planer - derfor :hilarious: •​
Oj, det var en del. Vet ikke helt hva som er vanlig jeg. :happy: Jeg har nesten ingen og det stresser meg litt da jeg lurer på om livmoren min ikke «trener» til fødsel :wtf:
 
Jeg er i uke 32 og har absolutt ingen. Men er ikke det også normalt? Nedpress/tung mage når jeg går derimot...
 
Likt som deg.. Får kynnere bare av å gå litt rundt og de blir vonde om jeg fortsetter å gå så må sette meg ned, men de er jo tilbake så raskt jeg går igjen. Vet ikke hva som er vanlig? Men så lenge de ikke kommer regelmessig med smertefulle tak så skal det nok ikke være noe farlig.
 
28+3 idag, har vel kanskje fra 10-20 om dagen.
Merker det spesielt når eg stresser eller går fort :)
 
Jeg har kynnere hele tiden og alt utløser det. Har ikke orket å ta tiden eller telle :p Jeg har pleid å ha kynnere i alle svangerskapene. Er ikke vondt hos meg, så tenker ikke noe særlig på disse kynnerne :)
 
Jeg har også mange kynnere, men ikke telt en hel dag så aner ikke hvor mange jeg har. Har ikke alle kynnere, bare at ikke alle kjenner dem? Jeg kan ikke huske å ha kjent en eneste kynner i første graviditeten, men denne gangen har jeg kjent det allerede fra uke 15.
 
Jeg har mange vonde kynnere.. søvnløse netter... lange dager.. ja.. og turer på føden, men livmorhalsen min er like lang og lukket som vanlig ❤
 
Jeg har hatt en veldig aktiv dag, gått masse og vært ute hele dagen, og har kanskje hatt 5-10 kynnere når jeg gikk litt for fort :stop: Så det virker veldig individuelt :happy:
 
Har mange ganger om Dagen, ikke tellt. Noen dager er det nesten 24/7,skal ikke så mye til for å utløse det og om det først setter i gang så er det gjort. Har vært til 2 sjekker på sykehuset pga det og alt bra.
 
Jeg har også mange om dagen, men ikke vonde. Så tenker ikke så mye over det, bare slitsomt hvis en er ute å går tur å sånn :p
 
Jeg hadde masse kynnere med første fra 25-26 uker. Tror det er en arvelig komponent i dette, for mamma hadde det samme da hun gikk med meg. Ble så vanlig for meg at det ikke falt meg inn at fødselen kunne nærme seg da de kom regelmessig med 15 minutters mellomrom hele termindagen, og natta etter gikk vannet... :hilarious: Så jeg forventa mye kynnere nå også og at de mest sannsynlig begynte tidligere. Og det har slått til. Varierer med hva jeg gjør, aktivitet, men kommer også hvis jeg ligger/sitter litt "feil" på sofaen :meh: Og kommer stort sett hver gang jeg reiser meg. Det er en sånn vanlig ting for meg i graviditeten at jeg ikke tenker så mye på det eller bekymrer meg. Har ikke telt hvor mange jeg har.

De er ikke direkte vonde, bare litt tyngre å gå når de kommer og jeg må veldig tisse... :hilarious:
 
Oj, det var en del. Vet ikke helt hva som er vanlig jeg. :happy: Jeg har nesten ingen og det stresser meg litt da jeg lurer på om livmoren min ikke «trener» til fødsel :wtf:

Tror det er like vanlig å ikke kjenne kynnere, som det er å kjenne de :joyful: Tror ikke du skal stresse over det altså!
 
Likt som deg.. Får kynnere bare av å gå litt rundt og de blir vonde om jeg fortsetter å gå så må sette meg ned, men de er jo tilbake så raskt jeg går igjen. Vet ikke hva som er vanlig? Men så lenge de ikke kommer regelmessig med smertefulle tak så skal det nok ikke være noe farlig.
Nei, tror ikke det skal være farlig sålenge de ikke er vonde. Håper ikke det ihvertfall :oops: Det har vært mye roligere med kynnere i dag, det er deilig :p
 
Jeg har kynnere hele tiden og alt utløser det. Har ikke orket å ta tiden eller telle :p Jeg har pleid å ha kynnere i alle svangerskapene. Er ikke vondt hos meg, så tenker ikke noe særlig på disse kynnerne :)
Har ikke tenkt så mye over kynnerne tidligere jeg heller. Men de har liksom aldri kommet SÅ hyppig før, så da begynte jeg å tenke over det :p Og i går kveld var de faktisk ganske ubehagelige. Men gått over i dag :smug:
 
Jeg har også mange kynnere, men ikke telt en hel dag så aner ikke hvor mange jeg har. Har ikke alle kynnere, bare at ikke alle kjenner dem? Jeg kan ikke huske å ha kjent en eneste kynner i første graviditeten, men denne gangen har jeg kjent det allerede fra uke 15.
Jo, det sies vel at alle har det selvom man ikke merker det. Jeg hadde mye kynnere med førstemann også, starta i uke 16/17. Starta allerede i uke 14 denne gangen :p
 
Mye kynnere her også, kan være veldig slitsomt til tider. Prøver å gjøre noe men må bare gi meg etter kort tid siden de kommer og det blir ubehagelig. Men heldigvis ikke hele tiden
 
Last edited:
Har overraskende lite denne gangen. Får om jeg snur meg brått, legger meg ned i senga og etter kos med mannen :p Syns å huske jeg hadde ekstremt mye forrige gang. Vant med å trene mye, men da hindret det veldig og jeg fikk konstant. Nå klarer jeg faktisk enda jogge litt uten å få. Er i uke 29 nå.

Men sånn mtp fødsel og åpning tror jeg ikke det trenger å si så mye. Jeg hadde så ekstremt med kynnere fra uke 30 sist at jeg var bombesikker på tidlig fødsel, men han måtte bli hentet ut etter 2 uker på overtid. De var faktisk overrasket over hvor lite moden jeg var til å være andregangs på overtidskontroll :rolleyes:
 
Back
Topp