Mye kynnere, nedpress og mensmurringer

Høstbaby2017<3

Flørter med forumet
Oktobergull 2022
Hei!

Jeg er nå i uke 22. Begynte å få hyppige kynnere i uke 15/16. rundt uke 19 kom mye nedpress i tillegg. Føler noe holder på å falle ut nedentil og at jeg føler for å holde på/under magen når jeg går. De siste dagene har jeg hatt mensmurringer. I natt holdt mensmurringer meg våken. Jeg hadde bare dette på slutten av sist svangerskap, langt i fra så tidlig som nå.
Legen sykemeldte meg 100% (har andre plager i tillegg) men jeg holde på å daue av dårlig samvittihet. Merket misnøyen i telefonen når jeg ringte å sa at jeg var 100% sykemeldt. (har vært 25% sykemeldt i mai) legen mente at jeg burde ta det med ro så får vi se om kynnerene/murringene/nedpress blir bedre av å eliminere både fysisk og psykisk stress. Noen som har vært sykemeldt pga samme plager enten nå eller tidligere svangerskap som kan gi meg noen trøstende råd i forhold til samvittigheten? Og bør man sjekke livmorhalsen?
 
Hei!

Jeg er nå i uke 22. Begynte å få hyppige kynnere i uke 15/16. rundt uke 19 kom mye nedpress i tillegg. Føler noe holder på å falle ut nedentil og at jeg føler for å holde på/under magen når jeg går. De siste dagene har jeg hatt mensmurringer. I natt holdt mensmurringer meg våken. Jeg hadde bare dette på slutten av sist svangerskap, langt i fra så tidlig som nå.
Legen sykemeldte meg 100% (har andre plager i tillegg) men jeg holde på å daue av dårlig samvittihet. Merket misnøyen i telefonen når jeg ringte å sa at jeg var 100% sykemeldt. (har vært 25% sykemeldt i mai) legen mente at jeg burde ta det med ro så får vi se om kynnerene/murringene/nedpress blir bedre av å eliminere både fysisk og psykisk stress. Noen som har vært sykemeldt pga samme plager enten nå eller tidligere svangerskap som kan gi meg noen trøstende råd i forhold til samvittigheten? Og bør man sjekke livmorhalsen?
Du skal ikke ha noe som helst dårlig samvittighet for sykemeldingen! Din viktigste jobb nå er å ta vare på deg selv og baby, du skal jobbe mange år resten av livet ditt, men man er ikke gravid mange ganger. Jeg er selv sykemeldt 50% pga. bekkenplager, men godt mulig jeg må over til 100% om ikke så lenge, jeg ser det litt ann uke for uke. Jeg har en del kynnere, men ikke nedpress eller murringer. Så jeg hadde tatt legend råd om å slappe av så godt som mulig, så kanskje kynnerne og nedpresset roer seg litt :Heartred
 
Du skal ikke ha noe som helst dårlig samvittighet for sykemeldingen! Din viktigste jobb nå er å ta vare på deg selv og baby, du skal jobbe mange år resten av livet ditt, men man er ikke gravid mange ganger. Jeg er selv sykemeldt 50% pga. bekkenplager, men godt mulig jeg må over til 100% om ikke så lenge, jeg ser det litt ann uke for uke. Jeg har en del kynnere, men ikke nedpress eller murringer. Så jeg hadde tatt legend råd om å slappe av så godt som mulig, så kanskje kynnerne og nedpresset roer seg litt :Heartred
Tusen takk :Heartred det hjalp litt at du sa jeg ikke skal ha dårlig samvittighet. Skulle helst ønsket å bli møtt på en annen måte i telefonen, men det kan jeg ikke styre. Bare et «Det ordner seg her, bare du ikke tenk på det. God bedring» hjelper så mye på å legge vekk tanker om utilstrekkelighet og dårlig samvittighet.
Du må masse god bedring med bekkenplagene! :Heartpink
 
Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Men det er lett å si. Vanskelig å slippe... Jeg har også veldig dårlig samvittighet. Men det burde jeg ikke ha! Tiden før fødsel og etter fødsel er TØFF! Så du må prioritere deg selv og baby.

Jeg ville fått sjekket, om ikke annet enn for sjelero. ❤️
 
Jeg har hatt det sånn i tidligere svangerskap,og i dette. Sist gang begynte jeg nok å ta det med ro for sent,og fødte prematurt. Så mitt råd til deg,som de før meg har sagt, ta det med ro nå som du kan. Dårlig samvittighet skal du ikke ha! Den dårlige samvittigheten du kjenner på nå,er ingenting mot den du kjenner på dersom babyen skulle bli født for tidlig,vel vitende om at du kunne gjort mer for å avverge det❤️
 
Jeg var hatt dette i alle mine svangerskap (venter nr.4 nå). Dette betyr for meg hvertfall at det er på tide å roe ned. Er kroppens måte å forberede seg til fødsel og for noen begynner det desverre tidlig. Men det å være "egoistisk" og fokusere på at du faktisk holder på å produsere ett menneske er 1.pri. jeg er satt opp på kontroller hver 4 uke for å sjekke livmorhalslengde og vekst. Men kynnere er ikke alene årsak. Du skriver at du og har andre ting. Og klart det bety at totalbelastningen med å være gravid + leve som normalt blir for stor påkjenning for kroppen. Så krysser fingrene for at det hjelper deg å ta det med ro. Hjelper hvertfall meg (når jeg først klarer d)
 
Tusen takk :Heartred det hjalp litt at du sa jeg ikke skal ha dårlig samvittighet. Skulle helst ønsket å bli møtt på en annen måte i telefonen, men det kan jeg ikke styre. Bare et «Det ordner seg her, bare du ikke tenk på det. God bedring» hjelper så mye på å legge vekk tanker om utilstrekkelighet og dårlig samvittighet.
Du må masse god bedring med bekkenplagene! :Heartpink
Bare hyggelig:happy: Du har helt rett i at du ikke kan styre hvordan du ble møtt når du fortalte det. Håper du klarer å etter hvert legge bort den dårlige samvittigheten. Det viktigste er at du og lille har det bra:Heartred
 
Ta det på alvor, kroppens måte å si at du bør ta de trolig.

Ang sjekk - hvis hvile ikke hjelper (de skal roe seg da), så kontakt føden.
 
Back
Topp