mye klaging!

ORIGINAL: valsbu

Vi bor i et av verdens beste land-ja. Vi har ordninger som trygger oss ved sykdom osv-ja. Det er kjempebra og vi er veldig heldige på den måten.
Men......
Det betyr ikke at du får alt servert på et sølvfat.
Du MÅ faktisk kjempe for dine rettigheter!
Jeg har ei venninne som har en hjerneskadd sønn. Tror du hun har fått noe gratis? Hun må, i tillegg til det psykiske slitet, kjempe hver dag for ting hun faktisk har krav på. Om det er stønader eller utstyr så må hun sloss for det. Alene! Pasientskadeerstatning får hun ikke, og det er vel noe sånt som at 9 av 10 saker blir avslått!
Nav trygd har jo tatt helt av, og går jo i mot legers anbefalinger når det gjelder sykmeldinger osv. Nav taper flere og flere saker fordi de har tatt på seg en rolle de ikke mestrer. Nav var i utgangspuntet en gjeng med vanlige kontordamer, uten noen spesiell utdanning... De har ingen forutsetning for eller myndighet til å trosse leger.
Så selv om vi har et system som skal ivareta oss, så er det jo ikke alltid dette systemet funker som det skal....!

Det er helt sant, man må kjempe for det man har rett til innimellom, man kan ikke bare regne med at man kan sitte på rompa også skal folk komme til deg med alt og ingenting.

Men jeg føler virkelig med dem som trenger hjelp og som jobber så hardt for å få det, men som aldri blir hørt eller som det bestandig går i gal retning for.

Da kan det være godt for den eller de det gjeøder å ha et sted som BV hvor man kan åpna seg for andre som viser forståelse og sympati. Og for de som bare syns det er klaging, så er det som regel de som er heldige og får ting servert på sølvfat og som selv ikke har noe de må slite med.

Alle som har noe på hjerte enten om det er lite eller stort sorg eller glede burde alltid kunne ha et sted hvor de kan snu seg til for hjelp, råd, og trøst.

Verden hadde vært en bra kjedelig, og forferdelig plass hadde vi alle bare løpt rundt og vært glad som en disney film på sukkerkick.

Som mange andre sier, er jeg glad for at jeg får luftet meg her med felles gravide som kan forstå hvordan jeg har det!! Og de som sliter med sykemeldinger, NAV, slemme sjefer og etc. har jeg STOR sympati for! Har selv opplevd at systemet ikke fungerer, så jeg syns de skal bare klage så mye de vil. Jeg er så glad for all den fine støtten man får her inne av disse flotte jentene, uansett hvor tullete det man klager om er!

Og det er IKKE bra å stenge ting inne!

Hvis det er så ille me all klagninga,,så ikke les det da vel,,man velgere jo selv hva man leser her inne!

Det er ikke bare bare å bytte lege,,du kan bytte et vis antall ganger i året og hos nav er det bare rot,,er ikke enkelt å forholde seg til nav,leger,jordmor og sjefer fordi om man bor i et rikt land og med masse hormoner i kroppen!!!

akkurat som dere sier, man har lov å si og mene det man vil her inne. jeg sier ikke at man ikke skal få lov å klage så mye man vil her, men jeg kom bare med et innlegg om at min mening rundt dette. ønsker ikke å starte noe form for dårlig stemning med dette. men det er ikke alltid man vet hva innleggene handler om før man har begynt å lese. å min opplevelse har vært at det er mye klaging her inne. da får jeg lyst å minne alle om at vi bor i verdens beste land med de absolutt beste velferdsordningene. selv om jeg uttaler meg slik, betyr det ikke at jeg har fått alt servert på et sølvfat. tvert imot. motgang har lært meg å sette pris på de fantastiske tingene som finnes i livet, å prøver heller å fokusere på det! samtidig tror jeg mange av oss blir svært bortskjemte fordi vi faktisk har det FOR godt, å da blir terskelen for å klage mye lavere.
dette er bare min mening, klag i vei - flott at dere har et sted å få det ut;)

bla bla bla........ sorry ass......
slutt å klage for Norge er ett sååååå flott land å bo i som tar såååååå godt vare på innbyggerne sine........ de som klager er bortskjemte................ jadda.................

ORIGINAL: Goth.mummy

Verden hadde vært en bra kjedelig, og forferdelig plass hadde vi alle bare løpt rundt og vært glad som en disney film på sukkerkick.

Som mange andre sier, er jeg glad for at jeg får luftet meg her med felles gravide som kan forstå hvordan jeg har det!! Og de som sliter med sykemeldinger, NAV, slemme sjefer og etc. har jeg STOR sympati for! Har selv opplevd at systemet ikke fungerer, så jeg syns de skal bare klage så mye de vil. Jeg er så glad for all den fine støtten man får her inne av disse flotte jentene, uansett hvor tullete det man klager om er!

Og det er IKKE bra å stenge ting inne!

PS: disney film på sukker kick, det er noe av det beste jeg har hørt

Uff! Synd at man skal bli usaklige sjøl om man er uenige!

Folk må vel kunne skrive om det dei vil, og så velge vi sjøl ka vi vil lese eller ei!

Men på samme måte som at trådstarter kommenterer ka ho syns om innlegg som skrevet her, så må ho tåle kommentara på tråden ho starta! :) Og ved å starte en slik tråd klaga man jo egentlig på nokke sjøl og, nokke som føre til at det blir ENDA meir klaging i en tråd kor man syns det er mykje klaging!?! ;)

Men vi ER jo heldige som bur i Norge!! Det er ikkje til å legge under en stol! Men samtidig så sammenligna vi oss jo med oss sjøl, og dermed vil det alltid være nokken av oss som har det verre enn andre! sjøl om alternativet kunne vore så uendelig mykje verre!

Men eg syns det er fint at man kan ha en plass å lufte følelsane sine! Men kanskje vi kunne blitt flinkare til å skrive inn dei positive tinga som skjer med oss og?! Ser jo korleis for eks innlegget som 1ny1påvei hadde i dag om kor fin dagen var sprer glede og positivitet ut til oss andre og!! :)

Ha en fin dag og ei nydelig helg! og nyt tanken på at vi er heldige! Og fortsett å søke trøst og gode råd dersom dokke/vi trenge det!! :)

ORIGINAL: Weronix

Uff! Synd at man skal bli usaklige sjøl om man er uenige!

Folk må vel kunne skrive om det dei vil, og så velge vi sjøl ka vi vil lese eller ei!

Men på samme måte som at trådstarter kommenterer ka ho syns om innlegg som skrevet her, så må ho tåle kommentara på tråden ho starta! :) Og ved å starte en slik tråd klaga man jo egentlig på nokke sjøl og, nokke som føre til at det blir ENDA meir klaging i en tråd kor man syns det er mykje klaging!?! ;)

Men vi ER jo heldige som bur i Norge!! Det er ikkje til å legge under en stol! Men samtidig så sammenligna vi oss jo med oss sjøl, og dermed vil det alltid være nokken av oss som har det verre enn andre! sjøl om alternativet kunne vore så uendelig mykje verre!

Men eg syns det er fint at man kan ha en plass å lufte følelsane sine! Men kanskje vi kunne blitt flinkare til å skrive inn dei positive tinga som skjer med oss og?! Ser jo korleis for eks innlegget som 1ny1påvei hadde i dag om kor fin dagen var sprer glede og positivitet ut til oss andre og!! :)

Ha en fin dag og ei nydelig helg! og nyt tanken på at vi er heldige! Og fortsett å søke trøst og gode råd dersom dokke/vi trenge det!! :)

Kunne ikke sagt det bedre selv[:D]

hehe forsåvidt enig med deg i at dette går litt ut på det samme som andre klagetråder.
meen, jeg må bare understreke at jeg heller ikke har sansen for folk som oppfører seg som vandrende lykkepiller hele tiden. greia er at det finnes så utrolig mange sytere der ute, der det ser ut som om de klager mer over graviditeten enn å faktisk verdsette den. jeg mener bare folk må tenke seg litt om hvor heldige de egentlig er, er det virkelig så ille som det ofte høres ut her? jeg velger vertfall å heller pleie de positive tingene i livet istedenfor å dyrke de negative. og tror jeg får mye igjen for det!
alle skal få uttale alt de ønsker her inne, å jeg fikk bare veldig sterkt behov for å ytre min mening rundt mange klagetråder:)

Dette var en tullete og unødvendig tråd! Jeg syns det er supert at folk får ut frustrasjon og negative tanker her inne [:D] Herregud... Folk kan da vel ha problemer selv om vi statistisk sett bor i verdens beste land?? Og om man ikke tåler alle typer tråder, så trenger man ikke lese de trådene som oppleves som "for negative".. Og OM man "plutselig" kommer inn på en "klagetråd" uten å ville det, så er det da bare å lukke tråden og glemme det som er skrevet??

Hehe, måtte bare få ut meningen min!

Jenter: Jeg er glad i dere, nettopp fordi vi har en hyggelig, åpen, inkluderende, støttende, ærlig, men også til tider hissig, kranglete og "klagete" tone [:D] Si det dere føler, det er det beste!

Og nok en gang: UNØDVENDIG tråd, men selv jeg ble engasjert nok til å svare! Hehe

Syns alle kan få lage tråder om hva de vil selv, om det er klaging el glede...plager det noen kan de bare logge av!! [8D]

Men ser poenget til trådstarter...skriver selv mest om klaging og ikke glede...men gleden deler jeg med familien, klagingen skal de få slippe...ergo klager jeg mest her [:D][:D]

Back
Topp