mye klaging!

4blirtil5

Blir kjent med forumet
synes det er utrolig mye klaging her inne!
tenk at vi bor i VERDENS beste land, har verdens beste ordninger for gravide og sykemeldte.
tror det er mange som utnytter dette systemet. jeg synes vi må tenke oss litt om hvor
heldige vi faktisk er som bor i norge før vi klager over hvor lite sykepenger eller hvor "vanskelig" det er å få sykemeldt seg.
ikke misforstå, har virkelig sympati for de som er veldig syke i svangerskapet og ikke blir møtt med tillit i forhold til dette.
men likevel, føler det er tråder om dette som nesten dominerer her inne!

Skjønner greia di litt her, men det er GRUSOMT å plages, når man først gjør det, og da ikke bli tatt på alvor av legen er MEGET frustrerende.
Selv sitter jeg i en situasjon som ikke burde vært lov i et av "verdens beste land", så er ikke alltid systemet fungerer som det skal!

ORIGINAL: Diddij

Skjønner greia di litt her, men det er GRUSOMT å plages, når man først gjør det, og da ikke bli tatt på alvor av legen er MEGET frustrerende.
Selv sitter jeg i en situasjon som ikke burde vært lov i et av "verdens beste land", så er ikke alltid systemet fungerer som det skal!

Sign!
Har selv kjempa i 2 år for å få noe jeg i følge lov har krav på, ikke rart man blir frustrert da[:'(] jeg måtte altså bli gravid for at di skulle gidde kjappe seg litt, å fikk brev på tirsdag at alt skulle være i orden om 2mndr, i mellomtiden har jeg hatt fra 0 til 3800kr mnden, til tross for at jeg er ærklert av både lege og psykolog 100% uføre og ikke arbeidsyktig... Er vel ikke så rart man klager da? [:-]

Joda, klaging kan det hende at det er.. men kanskje en føler at dette er en plass hvor man kan åpne seg å virkelig få det ut. Det er jo positivt[:)]

Joda, klaging kan det hende at det er.. men kanskje en føler at dette er en plass hvor man kan åpne seg å virkelig få det ut. Det er jo positivt

SIGN[:D]

I forhold til andre forum syns jeg august forumet er et snilt forum[;)]
Vi er jo mennesker her inne også, og alt er jo ikke superbra hele tida??
Syns det er fint at folk sier i fra jeg, for det er tross alt viktigere enn å holde ting inne!
Er kanskje ikke alle som har så mange å dele ting med der ute i den virkelige verden heller...
Jeg vet ikke, men...
Vi er da stort sett en glad gjeng, og litt takhøyde må det være her inne syns jeg.
Har du en ræva dag, si det som det er!

Jeg syns faktisk det er værre å lese om de som er så fordømt lykkelige til en hver tid, for jeg tror faktisk ikke det er virkeligheten... hvertfall ikke for de fleste!

ORIGINAL: valsbu

Syns det er fint at folk sier i fra jeg, for det er tross alt viktigere enn å holde ting inne!
Er kanskje ikke alle som har så mange å dele ting med der ute i den virkelige verden heller...
Jeg vet ikke, men...
Vi er da stort sett en glad gjeng, og litt takhøyde må det være her inne syns jeg.

Jeg syns faktisk det er værre å lese om de som er så fordømt lykkelige til en hver tid, for jeg tror faktisk ikke det er virkeligheten... hvertfall ikke for de fleste!

godt sagt[:)]

Og det blir litt for naivt å si at vi bor i verdens rikeste, beste land.... MÅ jo ikke være dritglad for det?

Jeg vet ikke, men...

Vedlig bra sagt Valsbu[:)]

Shønne dæ godt æ :) bynne å bli my klaging..
men all dæm som har d så fælt me plaga å læga som ikke forstår dæm.
i stede for å sitt å klar over lega å alt sånt..prøv å bytt lege, færra t jordmor.

Det er jo godt for mange å kunne klage innpå her.. sånn at man ikke sitter å klager hele tiden til de hjemme. Bra det finnes et forum som dette hvor man kan dele hva man vil og få respons [;)]

Men det finnes nok en del som utnytter systemet i Norge, og det er veldig urettferdig.. men det finnes dem som faktisk er dårlig som ikke blir trodd pga de som lurer seg unna... :/

ORIGINAL: Ecinnaj

i stede for å sitt å klar over lega å alt sånt..prøv å bytt lege, færra t jordmor.

Ja, for det er jo gjort i en fei...[8|]

Hvis dere ikke har noen interesse av å lese eller støtte de innleggene som inneholder klaging, så kan dere la være å åpne de...[;)]

Skal det virkelig være nødvendig? [8|] å når det er NAV som surrer, skal man flytte til en annen kommune da?[:-] hmmm
Om man bytter fastlege den 2, trer ikke den nye i kraft før første, og di med fæle smerter f.eks blir jo det en evighet [&:]

Hehe, det høres så lett ut når du sier det sånn... Men det er ikke barebare skjønner du[8|]

Ja, for det er jo gjort i en fei...[8|]

Hvis dere ikke har noen interesse av å lese eller støtte de innleggene som inneholder klaging, så kan dere la være å åpne de...[;)]

ja shønne at d tar ti å bytte lege[&:] tar en mnd ti jr d itj d da ?
ei æ kjenne klaga over legen sin hele svangerskape, men å bytt lege tænkt ho itj på en gang[&:] e bare d æ meine, å klag hver gang en ha vårre t legen bli litt my..
men vi har godt av å klag litt innimellom å [:)]

ja d me nav kjenne æ itj t [&:] så æ kan itj uttal mæ om d.. men har hørt at d ha vårre trægt[:@]

ja d me nav kjenne æ itj t [&:] så æ kan itj uttal mæ om d.. men har hørt at d ha vårre trægt[:@]

Tregt er bare forbokstaven[:@]
Og når man i tillegg ikke får det man har krav på, og er på sultegrensen, så er det veldig lite gøy...[&:]

ORIGINAL: lykkeligsnartmamma

synes det er utrolig mye klaging her inne!
tenk at vi bor i VERDENS beste land, har verdens beste ordninger for gravide og sykemeldte.
tror det er mange som utnytter dette systemet. jeg synes vi må tenke oss litt om hvor
heldige vi faktisk er som bor i norge før vi klager over hvor lite sykepenger eller hvor "vanskelig" det er å få sykemeldt seg.
ikke misforstå, har virkelig sympati for de som er veldig syke i svangerskapet og ikke blir møtt med tillit i forhold til dette.
men likevel, føler det er tråder om dette som nesten dominerer her inne!

Selv har jeg ingenting å klage på hittil når det kommer til helsevesenet, men selv om vi bor i et av verdens beste land er det ganger for meg i svanger skapet hvor "systemet" har såkalt sviktet, noe som en som er gravid eller hvem som helst aldri skulle måtte oppleve.

Men det er jo også tilfeller hvor man lett har for å klage litt ekstra hvis man har hatt en dårlig dag og ting ikke går helt slik man hadde håpet, men der har jeg full forståelse for de det gjelder. Alle har de dagene, det er sunt å få slippe ut frustrasjon og sinne selv om det ikke er for de største tingene eller de grusomste

Vi bor i et av verdens beste land-ja. Vi har ordninger som trygger oss ved sykdom osv-ja. Det er kjempebra og vi er veldig heldige på den måten.
Men......
Det betyr ikke at du får alt servert på et sølvfat.
Du MÅ faktisk kjempe for dine rettigheter!
Jeg har ei venninne som har en hjerneskadd sønn. Tror du hun har fått noe gratis? Hun må, i tillegg til det psykiske slitet, kjempe hver dag for ting hun faktisk har krav på. Om det er stønader eller utstyr så må hun sloss for det. Alene! Pasientskadeerstatning får hun ikke, og det er vel noe sånt som at 9 av 10 saker blir avslått!
Nav trygd har jo tatt helt av, og går jo i mot legers anbefalinger når det gjelder sykmeldinger osv. Nav taper flere og flere saker fordi de har tatt på seg en rolle de ikke mestrer. Nav var i utgangspuntet en gjeng med vanlige kontordamer, uten noen spesiell utdanning... De har ingen forutsetning for eller myndighet til å trosse leger.
Så selv om vi har et system som skal ivareta oss, så er det jo ikke alltid dette systemet funker som det skal....!

ORIGINAL: Myfirst

Joda, klaging kan det hende at det er.. men kanskje en føler at dette er en plass hvor man kan åpne seg å virkelig få det ut. Det er jo positivt[:)]

Signerer denne [:)]

Back
Topp