Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bruker også shampoo i hodebunnen (to ganger) og balsam i lengdene. Etter jeg ble gravid blir det sykt fort fett. Prøver å la være å ikke vaske det oftere forde, men kan ikke la det gå mer enn annen hver dag før det er helt motbydelig. Kan ikke møte på jobb med glinsende fett hår.Bruk balsam men kun i lengdene, shampo åpner skjellaget og balsam lukker dem igjen Må ikke ha balsam i hodebunn, pleier å si at man kan ha i balsam fra der strikken sitter og ned
Renseshampoo er en type shampo som går litt «hardere» til verks med å fjerne syrekappe og evt belegg i hår/hodebunn enn hva en vanlig shampoo klarer f.eks om man har blondt hår og har badet i klor og deretter fått grønt hår vil en renseshampoo kunne hjelpe med å fjerne det meste før man bruker lilla/rosa shampoo/fargebalsam for korrigering av fargen. Syrekappe er helt naturlig og alle har det, men har man f.eks fet hodebunn er det ofte pga overproduksjon av talg, og da vil renseshampo fjerne det mer effektivt daJeg bruker også shampoo i hodebunnen (to ganger) og balsam i lengdene. Etter jeg ble gravid blir det sykt fort fett. Prøver å la være å ikke vaske det oftere forde, men kan ikke la det gå mer enn annen hver dag før det er helt motbydelig. Kan ikke møte på jobb med glinsende fett hår.
Hva er renseshampo?
Mitt er naturlig blondt så akkurat det er ikke et problem. Føler fett hår synes mye bedre på blondt enn mørkt hår. Håret mitt blir jo mørkere bl.a. da. Til vanlig har jeg ikke noe problem med håret, bare nå som gravid.Renseshampoo er en type shampo som går litt «hardere» til verks med å fjerne syrekappe og evt belegg i hår/hodebunn enn hva en vanlig shampoo klarer f.eks om man har blondt hår og har badet i klor og deretter fått grønt hår vil en renseshampoo kunne hjelpe med å fjerne det meste før man bruker lilla/rosa shampoo/fargebalsam for korrigering av fargen. Syrekappe er helt naturlig og alle har det, men har man f.eks fet hodebunn er det ofte pga overproduksjon av talg, og da vil renseshampo fjerne det mer effektivt da
Den kan fjerne farge også så ikke bruk renseshampoo første gang du vasker det etter farging av ettervekst for eksempel.
Da ville jeg forsøkt en mild renseshampoo, f.eks KMS sin deep cleansing shampoo eller Eleni&Chris sin purifying shampo. Også en balsam med fuktighet, har du litt finere hår kan en balsam i volume-serie være fint f.eks og likevel tilføre selve håret fuktighet da renseshampoen uansett kan føles hard på selve håretMitt er naturlig blondt så akkurat det er ikke et problem. Føler fett hår synes mye bedre på blondt enn mørkt hår. Håret mitt blir jo mørkere bl.a. da. Til vanlig har jeg ikke noe problem med håret, bare nå som gravid.
Takk for tipsDa ville jeg forsøkt en mild renseshampoo, f.eks KMS sin deep cleansing shampoo eller Eleni&Chris sin purifying shampo. Også en balsam med fuktighet, har du litt finere hår kan en balsam i volume-serie være fint f.eks og likevel tilføre selve håret fuktighet da renseshampoen uansett kan føles hard på selve håret
Bare ikke blek håret med den tørrshampooen i så skal jeg ikke si noe@Lil_sol er frisør og kan alt, så jeg kan ikke føye til noe, annet enn at jeg er overforbruker av Batistes tørrsjampo.
På jakt etter et økoprodukt nå som ikke er i sprayflaske, dog. Fant et merke via Ren Mat og skal teste det etter hvert.
Neida, øu naturell her!Bare ikke blek håret med den tørrshampooen i så skal jeg ikke si noe
Helt "grønne". Batiste tester ikke på dyr og selges ikke i Kina, så vidt jeg vet. Men for meg er det også viktig å bruke minst mulig plast, inkludert polymerer, på sikt. Jobber sakte, men sikkert mot målet, men ser jo at det er vanskelig å være fanatisk når noe fungerer godt (og når ting er dyrt og/eller vanskelig tilgjengelig).@Nei helsike heller
Økoprodukt.. mener du da typ mer vegansk? Selv bruker jeg Clean beauty fra Paul Mitchell, som er det eneste hodebunnen min godtar (sensitiv som faen).. eller tenker du helt grønne produkter?
Ah, slik å forstå! Paul Mitchell tester heller ikke på dyr, om det er av interesse å se på deres veganske clean beauty serie. Ellers er jeg dessverre helt grønn (hihi) på grønne produkterHelt "grønne". Batiste tester ikke på dyr og selges ikke i Kina, så vidt jeg vet. Men for meg er det også viktig å bruke minst mulig plast, inkludert polymerer, på sikt. Jobber sakte, men sikkert mot målet, men ser jo at det er vanskelig å være fanatisk når noe fungerer godt (og når ting er dyrt og/eller vanskelig tilgjengelig).
Tenkte å prøve denne: https://www.beeorganic.no/products/50g-torrsjampo-brunetteplantbase
Ja, det finnes vel ikke så mye i "vanlig" frisørbransje ennå, selv om det blir bedre og bedre! Tror mye kommer til å skje fremover.Ah, slik å forstå! Paul Mitchell tester heller ikke på dyr, om det er av interesse å se på deres veganske clean beauty serie. Ellers er jeg dessverre helt grønn (hihi) på grønne produkter