Mye hodeverk???

VenterNr2iApril

Andre møte med forumet
Hei på dere!!

Lurer på om det er flere med meg som sliter mye med vondt i hodet?? Er utrolig slitsomt, og ikke noe godt Samtidig blir jeg litt engstelig for om det kan være noe 

Jeg har mye vondt i hodet.... Ikke hver dag, men når det kommer er det ille. Vanlig paracet og ibux hjelper ikke. Kun hvile.

idamamma09+12 skrev:
Jeg har mye vondt i hodet.... Ikke hver dag, men når det kommer er det ille. Vanlig paracet og ibux hjelper ikke. Kun hvile.

Men Ibux må du ikke ta når du er gravid da :)

Godt det er flere da :-) Jeg vil helst ikke ta noe i det hele tatt, men smører på med en kjølende krem... Er hvile som hjelper her oxo, men er jo ikke alltid man har mulighet til det heller :-(

Ja, Ibux bør man absolutt ikke bruke når man er gravid.
Paracet er det tryggeste, men man skal selvfølgelig ikke overdrive med det heller..

Jeg har en del hodepine. Prøver å slappe av og drikke mye vann.
Før fikk jeg hodepine den dagen jeg ikke hadde drukket te eller kaffe, men slutta med kaffe og te i april i år og var så og si hodepine fri frem til jeg ble gravid :-/
Plagsomme greier. Tror kanskje det for noen er mer vanlig å ha hodepine under graviditet,mens andre igjen som vanligvis har mye hodepine, kan kanskje bli bedre når de er gravide.

Skikkelig plagsomt.. Men har du/ dere snakka med en lege/jordmor om det??  Kan ikke huske jeg hadde det i forrige svagerskapemoticon

Ja, har hatt noen runder med intens hodepine som har vart i flere dager i strekk. Hvis det vedvarer tar jeg det nok opp med jordmor.

Unnimamma91 skrev:

idamamma09+12 skrev:

Tja, det beror på ;) men i 3.tr skal ibumetin absolutt ikke brukes. Problemet mitt er at det ikke hjelper noe særlig og da lar jeg være. Snakk med legen eller de på apoteket om legemidler hvis dere er dårlig.

Jeg var veldig plaget med dette i sist svangerskap,-og har i etterkant fått migrene..Denne gangen har jeg sluppet godt unna,-med unntak av noen dager.

idamamma09+12 skrev:

Unnimamma91 skrev:

idamamma09+12 skrev:

Tja, det beror på ;) men i 3.tr skal ibumetin absolutt ikke brukes. Problemet mitt er at det ikke hjelper noe særlig og da lar jeg være. Snakk med legen eller de på apoteket om legemidler hvis dere er dårlig.

Oki :P Jeg har hvertfall fått beskjed om å holde meg langt unna Ibux, så jeg følger det :)

Her er jeg nå på tredje dagen på rad med hodepine.. Har prøvd alt som ikke innebærer medisiner..
Reagerer på paracet, og ibux kan jeg jo ikke ta nå.. Har prøvd å ligge i kjølig mørke, med bare stillhet. Har prøvd å drikke masse vann.. Har prøvd å være ekstra ute, men ikke noe har hjelpa nå..

Desverre vet at jeg at dette er helt vanlig til å være meg.. :-p

Er kanskje litt sta jeg, men vil ikke bruke noen form for medikamenter i svangerskapet. Sliter med psoriasis/eksem, og til og med salvene mine er jeg ekstremt forsiktig med å bruke. :-p
Men selvfølgelig, blir det altfor ille, så må jeg sikkert kapitulere...

Ibux bør man holde seg unna i alle trimestrene. 

Hei dere!!!
Takk for alle svar :-)
Idag var jeg på apoteket og fikk kjøpt en migrene stift, som bare smøres der man har vondt :-) Har bare en melding å komme med - den var FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!! Absolutt å anbefale og helt ufarlig for oss som er gravide:-)

Jeg har også mye hodepine, nesten hver dag, og det hjelper sjelden å ta noe. Drøyer i det lengste, men tar av og til paracet. Kun søvn og hvile som hjelper 100%

Ibux kan man ta i 2. trimester. Dette har jeg fra 2 ulike leger (en nyutdannet og en i 50-åra) og fra jordmor. 

Men alle må gjøre det de selv føler er greit og i dialog med helsepersonell. Jeg styrer unna i det lengste og har ikke tatt ibux så langt.

kaffikåno skrev:
Jeg har også mye hodepine, nesten hver dag, og det hjelper sjelden å ta noe. Drøyer i det lengste, men tar av og til paracet. Kun søvn og hvile som hjelper 100%

Ibux kan man ta i 2. trimester. Dette har jeg fra 2 ulike leger (en nyutdannet og en i 50-åra) og fra jordmor. 

Men alle må gjøre det de selv føler er greit og i dialog med helsepersonell. Jeg styrer unna i det lengste og har ikke tatt ibux så langt.

Skjønner at alle har forskjellige meninger om ibux... Min lege, og jordmora, har sagt at jeg skal holde meg unna ibux hele svangerskapet :-p
Men, men... Skal vel overleve litt hodepine, med tanke på hva belønninga blir om noen måneder ;-)

Jeg vil si at ALLE har rett i denne saken.
Ibumetin kan brukes i 2.trimester, men siden Ibumetin kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller utviklingen av fosteret bør det kun brukes dersom det er strengt tatt nødvendig. Det bør kun brukes i korte perioder og i så lave doser som mulig.
(kilde: felleskatalogen.no).

I 3.trimester skal ibumetin ikke brukes.

Hodepine er kjedelig, men den blir nok bedre etterhvert. Ser frem til den dagen :-)

bakemamma skrev:

kaffikåno skrev:

Skjønner at alle har forskjellige meninger om ibux... Min lege, og jordmora, har sagt at jeg skal holde meg unna ibux hele svangerskapet :-p
Men, men... Skal vel overleve litt hodepine, med tanke på hva belønninga blir om noen måneder ;-)

Back
Topp