Mye hodepine

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Andfe som sliter med dette? Noen gode tips til lindring? Vil helst ikke ta mer smertestillende enn jeg måååå :hilarious:

Jeg har en sånn øyepose som jeg har liggende fryseren og som jeg legger på panna, syntes det lindrer. Ellers.. frisk luft, masse vann, stille, mørkt rom kan hjelpe. Jeg føler ikke paracet hjelper så mye på hodepine, så unngår det.

Har hodepine nesten hver dag, prøver å kun ta paracet når det er på det verste, men blir mer en jeg liker[emoji15] mye søvn er vell det eneste som hjelper meg[emoji4]

Samme her, sliter med migrene og kan nå ikke ta medisin. Jeg har fått en sånn relax serum som jeg bruker i tinningen og i panna fra Rituals. Men mørk rom, kald klut, mye vann og søvn hjelper litt.

Massasje er det eneste som hjelper meg. Er veldig plaget.. [emoji21]

Magnesium kan hjelpe på om det er pga spente muskler :)

Heldigvis fungerer Paracet bra for meg, men ellers kan jeg anbefale en snill samboen som masserer i området nese, øyebryn og lav panne.

Samme her, sliter med migrene og kan nå ikke ta medisin. Jeg har fått en sånn relax serum som jeg bruker i tinningen og i panna fra Rituals. Men mørk rom, kald klut, mye vann og søvn hjelper litt.
Om du har kontakt med nevrolog for migrena, så kan han gi deg råd om medisiner som er trygge å ta i svangerskapet, for det er en god del migrenemedisiner som kan brukes når du har kommet til 2. trimester.

Jepp, har samme problem! Hadde det i de andre svangerskapene og, lege konkluderte da med at det sikkert var hormonelt, og det gikk over etter fødsel.... men er lenge til fødsel enda :p

Hos meg er det vann, frisk luft og Paracet som er tingen!

Massasje fungerer ofte bra. Men det er ingen «quick fix”. Man må ofte ha noen behandlinger for å stabilisere årsaken til hodepinen (spenninger utløst av hormonelle forandringer).
Ellers kan man holde endel i sjakk med nok vann, vitaminer og mineraler, hvile og turer i ulendt terreng. [emoji4]

Sliter med hodepine og migrene, men har fått oversikt over hva jeg kan ta når fra nevrologen, så jeg kommer meg gjennom de verste dagene :)

Har måtte ta mer paracet enn ønskelig pga. hodepine, men er smertene stor føler jeg ikke at jeg har noe valg. [emoji53] Jeg spurte en lege om dette på sykehuset og hun sa at det ikke kunne skade fosteret.

Har måtte ta mer paracet enn ønskelig pga. hodepine, men er smertene stor føler jeg ikke at jeg har noe valg. [emoji53] Jeg spurte en lege om dette på sykehuset og hun sa at det ikke kunne skade fosteret.

Har også fått klarsignal for å ta Paracet, har hørt med gynekolog og barnelege der jeg jobber..
Må nesten ta det så fort jeg kjenner hodeverken komme snikende, ellers setter det seg skikkelig og jeg ender opp i senga...kan gjerne ha hodepine et par dager..
Får det i perioder, nå er det heldigvis lenge siden..
Er mest sannsynlig spenningshodepine, blitt anbefalt Botox i panna.. [emoji28][emoji85] Kan uansett ikke gjøre det før jeg er ferdig m graviditet og amming...

Ja sliter veldig, har migrene også så jeg er dessverre sengeliggende omtrent hver dag [emoji45]

Kommer kanskje an på hva som forårsajer det. Men her har jeg hyppigere hodepibe når jeg ikke har druknet nok vann. Trenger jo veldig mye mer vann nå enn før. Ellers er der bevegelse og massasje som kan fungere. Har heldigvis litt mindre hodepine nå.

Etter uke 13-14 har jeg også blitt veldig plaget med hodepine. Har hodepine nesten hver dag. Enten får jeg det i løpet av arbeidsdagen (sitter foran PC), eller så våkner jeg med hodepine. Har prøvd å være litt forsiktig med Paracet, men har forstått at det er OK.

Back
Topp