Mye gniing i øyne, 4 mnd gammel

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
...er det søvn/trøtthet, eller kan det være noe annet? Hun er ikke rød hverken på eller rundt øynene, og ingen puss/gulaktig gørr i krokene på øynene. Tenkte å spørre før jeg ser det an til over helga og spør lege. Sånn i tilfelle det er helt normalt og jeg ikke ringer til legen som en overhysterisk mor :p Det er mye, begge øyne, flere gang om dagen.
 
Sover han godt?

*hun ( :p) sover i grunnen veldig godt ja... litt smådupper på 10 min mens vi går tur i skog og gjør ærender på dagen mellom 10-14, deretter 15:30-18:00, deretter 2x 30mins dupper fram til 22:00 før hun sover 22:00-06:00 og 07:00-09:00... altså.. generelt sover hun mye :p Det har oppstått de siste 2 ukene.

Nå stod hun f.eks opp 18:00 etter 2,5 timers søvn. Mat og bleie og litt herjing med sang, magetrening og kos i vippestolen og så begynte gniinga i øynene og nå sover hun igjen...
 
Høres ut som trøtthetstegn :)
Kan også være at det er interessant å utforske denne ferdigheten også.
 
Høres ut som trøtthetstegn :)
Kan også være at det er interessant å utforske denne ferdigheten også.
Enig.

De utvikler jo denne evnen til å gni seg i øynene ettersom de får kontroll på hendene. Så det er nok derfor hun gjør det nå og ikke har gjort det før. De har så sart hud, så det blir fort litt rødt, men så lenge det forsvinner raskt igjen ville jeg ikke bekymret meg.
 
Back
Topp