Mye fostervann?

Førstegangsgravid42❤️

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hei! Jeg fikk påvist litt mye fostervann ved UL i forrige uke (når 28+5). Moderat grad. Alt står fint til med lille, men det blir jo ekstra tungt og blir ekstra stor i magen, og blir da tungpusten. Noen andre som opplever dette/har fått påvist mye fostervann? Eller evt syns de har litt ekstra stor mage og er tungpusten? Kan jo være udiagnostisert mye fostervann, for ble jo oppdaget tilfeldig ved en vekstkontroll (de fleste får jo ikke flere UL etter OUL). Men skal følges nøye opp fremover, UL annenhver uke. Så er godt ivaretatt. Legen sjekket for alle risikofaktorer ved mye fostervann, og har ingen av de tingene, så det var en lettelse.

Hei, jeg har ikke fått det påvist nå denne gangen, men med forrige så hadde jeg litt mye fostervann. Og kjenner virkelig igjen det du sier med stor mage og andpusten. Alt gikk veldig fint! Fikk tettere oppfølging som du nevner du også skal få, pluss at jeg måtte måle blodsukkeret selv hjemme.

Hei! Fikk vite i veke 25 at eg har litt mykje fostervatn (ekstra UL pga blødning). Fikk konstatert dette på nytt på ekstra UL i veke 29. Skal foreløpig inn på ein UL til om ca ei veke. Har ikkje veldig mykje, men øvre grense for kva som er normalt. Sjølvsagt bra dei vil følge med at det ikkje utviklar seg vidare. Jordmor reagerte på store SF-mål allerede i veke 21. Blei tidleg stor og andpusten… Alt ser heldigvis fint ut, so det er mest truleg berre at det er litt mykje der og ikkje noko gale. Eg har tatt glukosebelastningstest tidlegare, uten utslag for svangerskapsdiabetes. Dersom det er utvikling vil dei sjekke ein gong til der eg måler heime før og etter måltid. Nervepirrende å følge utviklinga, men er rolegare enn kva eg var i begynnelsen når eg starta å Google «mykje fostervatn»!

Hei! Fikk vite i veke 25 at eg har litt mykje fostervatn (ekstra UL pga blødning). Fikk konstatert dette på nytt på ekstra UL i veke 29. Skal foreløpig inn på ein UL til om ca ei veke. Har ikkje veldig mykje, men øvre grense for kva som er normalt. Sjølvsagt bra dei vil følge med at det ikkje utviklar seg vidare. Jordmor reagerte på store SF-mål allerede i veke 21. Blei tidleg stor og andpusten… Alt ser heldigvis fint ut, so det er mest truleg berre at det er litt mykje der og ikkje noko gale. Eg har tatt glukosebelastningstest tidlegare, uten utslag for svangerskapsdiabetes. Dersom det er utvikling vil dei sjekke ein gong til der eg måler heime før og etter måltid. Nervepirrende å følge utviklinga, men er rolegare enn kva eg var i begynnelsen når eg starta å Google «mykje fostervatn»!
Jeg googlet også og ble veldig skremt! Men pappa som er barnelege/kardiolog var faktisk med på den UL når det ble oppdaget (for mannen kunne ikke), så jeg snakket med han etter jeg googlet og han sa at alle de tingene du blir urolig for her som du googlet er nettopp de tingene de sjekket for på UL, og baby Jar ingen av de tingene, så roet meg ned etter det. Og i de fleste tilfeller vet man ikke grunnen, men både mamma hadde mye fostervann med alle oss 3 barna, og søster hadde også med sin, og gikk veldig fint med de og oss❤️ Godt å bli fulgt opp ekstra ihvertfall, skal igjen på UL torsdag. Vi får puste og pese oss gjennom dagene :laughing002 Og heller spise litt mindre måltid (så vi ikke blir for stappa), og gjøre alt for å hundre forstoppelse (ikke lett!)!

Hvordan går det med deg? :Heartred

Hvordan går det med deg? :Heartred
Går bra nå, takk som spør ❤️ hadde nesten panikkanfall i går for var så tungpusten og hadde sovet lite. Men fikk bygd opp sengen litt under hodet (bøker under beina på sengen v hodekanten), så får ligge høyrere med hodet, og det hjalp veldig på tungpustenhet når jeg ligger/sover! Så nå tar jeg en dag av gangen. Hvordan går det med deg? ❤️

Går bra nå, takk som spør ❤️ hadde nesten panikkanfall i går for var så tungpusten og hadde sovet lite. Men fikk bygd opp sengen litt under hodet (bøker under beina på sengen v hodekanten), så får ligge høyrere med hodet, og det hjalp veldig på tungpustenhet når jeg ligger/sover! Så nå tar jeg en dag av gangen. Hvordan går det med deg? ❤️
Høres bra ut :Heartred Det blir tyngre og tyngre å bære nå, hehe. Samme her, sliter med sovestilling eller at jeg blir veldig hoven om kvelden osv. Men, bare litt mer en ei uke på jobb, permisjon starter snart og 29dager til KS. :nailbiting:

Back
Topp