Mye fostervann

mh25

Blir kjent med forumet
Januarhula 2014
Var på ekstra ultralyd grunnet plutselig forhøyet SF mål. På ultralyden viste det seg at jeg hadde mer fostervann en det som er normalt. Ble så bekymret da det står en del skummelt om dette på nettet. Noen erfaringer?

Har ingen erfaring med det - men sa de ikke noe til deg om det når de sjekket deg?

Ble testet for svangerskapsdiabetes, og det hadde jeg ikke. Også sa legen at det nok var normale variasjoner. Men klarer ikke roe meg helt alikevel.

Ble testet for svangerskapsdiabetes, og det hadde jeg ikke. Også sa legen at det nok var normale variasjoner. Men klarer ikke roe meg helt alikevel.
Legene tar i alle fall ikke sjanser, så prøv å ikke stress, ikke les masse om det på nett - det er så mye skremsel som ikke har noe med virkeligheten din å gjøre uansett der ute. Sier legene at det er en normal variasjon så er det nok det! Men om du ikke klarer roe deg så syns jeg du burde ta en time med jordmor eller lege som kan snakke med deg og svare på spørsmålene dine. De er der for å roe deg ned også! :)

Skal ikke skremme deg, men det skjedde med meg i 1. svangerskap..
Da sprakk det rett og slett pga for høgt trykk i uke 25.. Hadde det blitt oppdaget før så kunne de ha tappet meg, sa de..

Jeg hadde skyhøye sf mål med min første tulle for 2 år siden. Jeg ble sendt inn til ultralyd, og det var rett og slett bare masse fostervann, det var ingenting å bekymre seg over. :-) eneste var vel at jeg gikk 10 dager overtid og fostervannet hadde lekket ut uten at jeg hadde lagt merke til det. Så det er noe å være obs på når det nærmer seg;-) ikke les for mye på nettet, det kan fort gjøre at du skremmer deg selv for mye. Hør med lege nedte gang du skal inn til han/hun

Er 35+2 i dag, så da begynner det jo å bli mer greit (?) om vannet skulle gå. Bare babyen min har det bra, er frisk og rask så er det greit for meg. :-)

Jeg har for mye fostervann men alt så bra ut så da er d ikke noe stress. De sa jeg kanskje kunne få litt før tiden men så er jeg 37 uker på vei så stresser ikke med det :)

Jeg har for mye fostervann. Følges opp med ultralyd og målinger ettersom jeg har insulinbasert svangerskapsdiabetes.

Nei det går nok bra :)
Men hvis ikke babyen har festet seg, så vær forsiktig hvis vannet skulle gå.. Da kan nemlig navlesnora følge med ut og bli i klem, så babyen mistet surstofftilførsel..

Her er hun ikke festet enda, og ligger høyt oppe. Jeg har fått beskjed om det, så hvis vannet går så må jeg legge meg rett ned, og ringe ambulanse.. Må visst bare glemme å skifte osv.. :O

Så her håper jeg det skulle starte med rier om det skulle skje no i nærmeste fremtid.. :)

Back
Topp