Mye bevegelser fortsatt?

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei!

Hvordan er aktivitetsnivået i magene deres nå om dagene?
Er 37 + 4 nå, og det er litt variende fra dag til dag. Lørdag var jeg bekymret pga at det var rolig, men så tok hun det igjen så til de grader på søndagen og mandagen med masse bevegelser :)
Nå er det forholdvis rolig igjen og har vært det siden i går.
Kjenner at hun snur på seg innimellom, men er ikke samme intensiteten som det var for noen dager siden.

Er det samme hos dere eller? Ringer dere ned KK eller fødeavdelingene deres disse dagene? Lol.
Tar nok en tlf til dem senere i dag om hun ikke kvikner litt mer til, men det er vel kanskje vanlig med litt varierende aktivitet nå som det er litt mindre plass nedi der :)

Veldig varierende nå ja, og mønsteret er ikke slik som før. Nå kan han faktisk sove når jeg legger meg - og da blir jeg bekymret! Men kjenner at han flytter på seg iløpet av dagen, og at han vokner hvis jeg lener meg framover og det blir lite plass. Jeg er 37+3 idag og har ikke ringt føden siden 08.12. Tror man må prøve å finne litt triks for å få dem til å bevege seg litt :p MEN det er mye bedre å ta en ekstra tur på føden, enn å la vær!

Jeg er 39+2 og her varierer det veldig fra dag til dag. Det hender eg blir litt småbekymra om eg merker det har vært stille lenge. Da drikker jeg kaldt vann eller saft/juice og ev dytter litt i magen. Da bruker jeg alltid å få respons. Ikke alltid veldig mye, men nok til at jeg klarer å vente de timene det tar før det blir skikkelig baluba igjen :)

Er man veldig i tvil er det ikke noe problem å ringe føden. På Bærum er de i alle fall veldig opptatt av at en heller skal ringe en gang for mye enn en gang for lite :)

Hei!

Hvordan er aktivitetsnivået i magene deres nå om dagene?
Er 37 + 4 nå, og det er litt variende fra dag til dag. Lørdag var jeg bekymret pga at det var rolig, men så tok hun det igjen så til de grader på søndagen og mandagen med masse bevegelser :)
Nå er det forholdvis rolig igjen og har vært det siden i går.
Kjenner at hun snur på seg innimellom, men er ikke samme intensiteten som det var for noen dager siden.

Er det samme hos dere eller? Ringer dere ned KK eller fødeavdelingene deres disse dagene? Lol.
Tar nok en tlf til dem senere i dag om hun ikke kvikner litt mer til, men det er vel kanskje vanlig med litt varierende aktivitet nå som det er litt mindre plass nedi der :)

Veldig varierende her også.. Er så godt de dagene det er masse sprell,og jeg blir desto mer bekymret de dagene han er rolig.. Går til jordmor ukentlig disse siste ukene og da spør jeg henne masse spørsmål hver gang fordi det er så godt å høre henne si at små dult er bevegelse..og at de meste parten av døgnet sitt sover, og er du i bevegelse når baby er våken, kan det enkelte dager føles veldig stille.. eller at han sparker mot ryggraden, da kjenner man lite/ingenting. Men er du bekymra sa hun i går legg deg på rygg og la hendene hvile på hver side og prøvde å dekke mesteparten av magen.. Da skal du i løpet av en stund/30 min ihvertfall kjenne han vrir på seg eller snur seg litt..

Men alltid hvis du er bekymra ring en gang for mye en en gang for lite:-) Derfor de er der:angel1

Det er roligere, men fremdeles mye bevegelser. Spesielt om natten.

Det varierer fra dag til dag, men kjenner litt bevegelse og andre dager er det helt sykt. Hehe

Her er det også roligere. Blir litt bekymret innimellom jeg også, men prøver å tenke at det er normalt :)

Min har vært relativt rolig hele veien. Kjenner fortsatt bevegelser, men er helt andre bevegelser enn tidligere, har det nok veldig trangt inni der nå (så du må gjerne bare komme ut nå lille venn!)..

Ene dagen er han super aktiv, så er det gjerne noen dager der han er kjempe rolig.. er 38+2 i dag :) Kjenner daglig bevegelse…

Det er like mye aktivitet, men litt lengre rolige perioder innimellom. Bevegelsene har forandret seg litt, men kjenner spark og 'glide/stryke'-bevegelser:)

Her har det blir litt annerledes, men jeg får fremdeles blåmerker på magen når hun styrer som verst. Dersom jeg spiser noe søtt eller drikker noe kaldt eller med kullsyre, blir hun helt vill. Mannen min liker å se på magen når hun styrer som verst. Ser ut som hun er på tur ut av siden min. Håper bare hun kan finne veien ut snart. Er litt lei alle de lilla/blå merkene som dekker magen min. Gleder meg til å få blåmerker på den "vanlige" måten. Hehe!

Blir så fascinert av å høre om dere som faktisk får blåmerker av styringen til mini i magen! Tror min er eksepsjonelt rolig, svært sjeldent jeg har kunnet se bevegelser utenpå.. Blir liksom aldri helt spinnvill inni der heller!

Her har det blir litt annerledes, men jeg får fremdeles blåmerker på magen når hun styrer som verst. Dersom jeg spiser noe søtt eller drikker noe kaldt eller med kullsyre, blir hun helt vill. Mannen min liker å se på magen når hun styrer som verst. Ser ut som hun er på tur ut av siden min. Håper bare hun kan finne veien ut snart. Er litt lei alle de lilla/blå merkene som dekker magen min. Gleder meg til å få blåmerker på den "vanlige" måten. Hehe!

Blåmerker?? Wow det høres jo helt vilt ut! :)
Er nok er liten kraftplugg du har inni der da, hehe. Har fått meg noen dult i siden som har fått meg til å stoppe opp og puste dypt noen ganger men aldri noen som gjorde direkte vondt :)

Men hørte en kollega sa at hennes baby klarte å sparke brist i ribbeinet hennes så det er nok mye mer krefter enn man skulle tro i de små :)

Er mye romstering i magen mens jeg skriver nå, så tror ikke det er nødvendig å oppta tlf linjene på føden i kveld nei, men av og til får jeg bare litt småpanikk når jeg synes det er litt lenge siden forrige dult i siden. Er ikke så mye spark her heller lenger, mer en slags romstering, føles nesten som litt slow motion inni der. Sikkert ganske trangt :)

På tide hun kommer ut og hilser på nå snart ja, mor og far er utålmodig :)

• Liker
Reactions: BMC
Blir så fascinert av å høre om dere som faktisk får blåmerker av styringen til mini i magen! Tror min er eksepsjonelt rolig, svært sjeldent jeg har kunnet se bevegelser utenpå.. Blir liksom aldri helt spinnvill inni der heller!

Nå har min lagt med rumpa i været på høyre siden min ganske lenge, så jeg ser veldig godt når når hun driver og romsterer inni der, ganske morsomt å se på til tider, og hender magen blir helt skjev når du styrer på som verst.
Men blåmerker er jeg i grunn litt glad jeg har sluppet, hehe :)

Nå har min lagt med rumpa i været på høyre siden min ganske lenge, så jeg ser veldig godt når når hun driver og romsterer inni der, ganske morsomt å se på til tider, og hender magen blir helt skjev når du styrer på som verst.
Men blåmerker er jeg i grunn litt glad jeg har sluppet, hehe :)

Får også helt skjev mage. Ser ut som hun prøver å komme seg ut ved siden av ribbeina.
Jeg får mye blåmerker til vanlig også.

Kan også se hvilken side han ligger på, men sjeldent jeg ser bevegelsene på utsiden. Men har sedd det innimellom :)

Er 37+2 og synes det har vært ekstremt med aktivitet i dag (modningsakupunktur i går).

Babyar pleier og reagere aktivt på akupunktur, og det kjenner eg godt! Han har blitt veeeldig roleg og tar meg ofte i å bli bekymra. Drikker noko kaldt og søtt, dyttar han på rompa og får bevegelse. Var innom føden på mandags kveld og fekk ctg registrering og alt såg veldig bra ut. Var hjå akupunkturen på onsdag og etter det har det vore litt meir bevegelse. Men er jo STOOOOR forskjell på bevegelsane! Før var det pow pow og nærmast smertehelvete når han styrte på, og no er det sneglette og saktegåande bevegelsar :P

Han har blitt veeeldig roleg og tar meg ofte i å bli bekymra. Drikker noko kaldt og søtt, dyttar han på rompa og får bevegelse. Var innom føden på mandags kveld og fekk ctg registrering og alt såg veldig bra ut. Var hjå akupunkturen på onsdag og etter det har det vore litt meir bevegelse. Men er jo STOOOOR forskjell på bevegelsane! Før var det pow pow og nærmast smertehelvete når han styrte på, og no er det sneglette og saktegåande bevegelsar :P

Han har blitt veeeldig roleg og tar meg ofte i å bli bekymra. Drikker noko kaldt og søtt, dyttar han på rompa og får bevegelse. Var innom føden på mandags kveld og fekk ctg registrering og alt såg veldig bra ut. Var hjå akupunkturen på onsdag og etter det har det vore litt meir bevegelse. Men er jo STOOOOR forskjell på bevegelsane! Før var det pow pow og nærmast smertehelvete når han styrte på, og no er det sneglette og saktegåande bevegelsar :P
Akkurat sånn er det med meg å. Tanken om å ringe sykehuset er der, men han åler/flytter på seg tilslutt heldigvis. I dag er siste akupunktur time før termin på tirsdag... Men vi får nå se om det skjer noe i helga.føler akupunkturrn gir modning i 2 døgn så "stopper alt opp" en stund før neste time.

Back
Topp