Mye besøk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har dere hatt mye besøk etter at den lille kom til verden? :)

Ja, til tider litt for mye! Takk og lov for at mannen har vært hjemme i 6 uker ✌️

Har besøk 3-5 dager i uka, og er en del på besøk eller nøter folk ute også, men det fungerer godt for oss :)

Før fødsel var jeg klar på at jeg ønsket MYE besøk etter fødsel, i tilfelle fødselsdepresjon! Jeg har hatt besøk som bestilt! Vi har nesten hatt besøk hver dag siden vi kom hjem! Jeg har syntes d har vært hyggelig! [emoji171] folk har hjulpet meg så jeg har dusjet, spist, gått tur med bikkja, sørget for kaffe til meg osv! Jeg har ingen mann som jobbet 8-16, mer heller 7-20, så venninnene har vært helt magiske som har stilt opp! [emoji171]

Har ikke hatt noe særlig besøk etter første uken.

Er heller vi som må dra på besøk.

Men her går uansett dagene i ett med 2 barn til og en mann som jobber mye ettermiddag/kveld pluss annenhver helg

Er kjekt å få litt avlastning innimellom, men ikke alltid jeg orker reise til andre :p

Ble litt mye for meg etterhvert.. det halte liksom sånn ut, besøk spredt ut i 4-5 uker. Nå er det mest jeg som fyker på besøk, lei av å varte opp. Var bedre før i tiden når besøket hadde med kaffemat (sengemat/barselmat) selv :)

Ble litt mye for meg etterhvert.. det halte liksom sånn ut, besøk spredt ut i 4-5 uker. Nå er det mest jeg som fyker på besøk, lei av å varte opp. Var bedre før i tiden når besøket hadde med kaffemat (sengemat/barselmat) selv :)

Kanskje på tide at vi tar tilbake denne tradisjonen? Vi får si til folk: "kom gjerne på besøk, men ta med lunsj/middag/noe til kaffen for her er det unntakstilstanden om dagen." Da skjønner kanskje besøket litt bedre at vi sitter ikke bare hjemme og kooooser oss hele dagen. Det krever sitt med disse små. Beste besøket er de som er til nytte og ikke må vartes opp.
Derfor har min mamma og pappa vært desidert mest på besøk. De smører mat til meg, har med mat, passer mini mens jeg dusjer, tømmer oppvaskmaskin osv.
Vi har hatt generelt MYE besøk, svigerfamilien er stor og i tillegg kommer jo venner og bekjente på besøk nå også. Det er hyggelig med besøk, bare de ikke blir for lenge. (Bare mine foreldre jeg ikke blir sliten av at er her i timesvis). Dette fordi dem kan jeg være 100% megselv rundt. Jeg kan også si ting akkurat som det er uten å pakke det inn eller trå varsomt.

Kanskje på tide at vi tar tilbake denne tradisjonen? Vi får si til folk: "kom gjerne på besøk, men ta med lunsj/middag/noe til kaffen for her er det unntakstilstanden om dagen." Da skjønner kanskje besøket litt bedre at vi sitter ikke bare hjemme og kooooser oss hele dagen. Det krever sitt med disse små. Beste besøket er de som er til nytte og ikke må vartes opp.
Derfor har min mamma og pappa vært desidert mest på besøk. De smører mat til meg, har med mat, passer mini mens jeg dusjer, tømmer oppvaskmaskin osv.
Vi har hatt generelt MYE besøk, svigerfamilien er stor og i tillegg kommer jo venner og bekjente på besøk nå også. Det er hyggelig med besøk, bare de ikke blir for lenge. (Bare mine foreldre jeg ikke blir sliten av at er her i timesvis). Dette fordi dem kan jeg være 100% megselv rundt. Jeg kan også si ting akkurat som det er uten å pakke det inn eller trå varsomt.

Slikhar jeg hatt d også, selv om jeg har d slik med de fleste av vennene mine også! D er utrolig deilig å slippe å prestere sosialt, og bare være seg selv! [emoji171]
Jeg stemmer for å ta tilbake tradisjonen med å ta med barselmat!! Ta med mat som ikke må spises der og da- men som kan varmes opp! Og som gjerne er enhåndsmat! [emoji1319]

Jeg har aldri hatt så mange planer i løpet av mitt liv sammenlagt som det jeg har hatt de siste seks ukene, føles det ut som. De første ukene var det bare stas, men etter fire uker med både besøk hos oss og besøk til andre omtrent hver eneste dag ble det veldig slitsomt. Det begynte umiddelbart etter at lille var ute, med besøk på sykehuset kvelden etter at jeg fødte på morgenen...

Vi har alltid gitt beskjed om at vi ikke får tid/ork til å lage mat, med mindre vi har invitert på middag noen få ganger. Mine venninner og min samboers venner har alle(!) fått beskjed av sine mødre om å ta med seg barselmat om man skal på barselbesøk, så der har vi vært heldige! og våre foreldre har ofte tatt oss med ut for å spise. [emoji4]

Har hatt mye besøk, og så langt har alle forventet at jeg styrer og steller med maten.. Blir litt sjokkert jeg egentlig [emoji848]

Har hatt mye besøk, og så langt har alle forventet at jeg styrer og steller med maten.. Blir litt sjokkert jeg egentlig [emoji848]

Hvis folk kommer og forventer oppvartning mer enn te eller kaffe hadde jeg forklart dem klart og tydelig hvordan hverdagen med en liten en er. Greit nok at de ikke har med noe, men de kan ikke forvente stort heller.

Back
Topp