Mye aktivitet i livmoren og er kun i uke 6

Tulia

Andre møte med forumet
Hei
Jeg er kun i uke 6, og syns at det er så mye aktivitet i livmoren. Har prøvd å bli gravid i over 2,5 år, så jeg kjenner jo etter alt og blir fort engstelig....

Kjenner hele tiden at noe er anspent der nede liksom, det iser innimellom og litt vondt.

Hva er andres erfaring så tidlig, og kjente dere mye hele tiden ? [8|]

HIlsen TUlia [&:]
 
Aktivitet??? Det man mener når man snakker om aktivitet i limora er at man kjenner barnet bevege seg. I uke 6 er det rett og slett umulig.

Å kjenne "ising", stikninger og forskjellige smerter i selve livmora når den så smått begynner å utvide seg og vokse er derimot helt vanlig og normalt på den tiden.
 
ORIGINAL: asterix

Aktivitet??? Det man mener når man snakker om aktivitet i limora er at man kjenner barnet bevege seg. I uke 6 er det rett og slett umulig.

Å kjenne "ising", stikninger og forskjellige smerter i selve livmora når den så smått begynner å utvide seg og vokse er derimot helt vanlig og normalt på den tiden.



Signerer denne jeg.
 
jeg og merket stikkninger og div ubehag i førsten men det var bare at livmoren begynte å utvide seg litt og det begynte å komme masse fostervann

lurte på om det var noe sted å chatte her inne på disse sidene
 
Jeg hadde også en del vondt helt i begynnelsen. Det har roet seg litt nå, men kommer til tider tilbake. Fikk vite at det var bare livmoren som utvidet og strekte på seg. Helt ufarlig, men jeg forstår engstelsen din.
Lykke til med resten av svangerskapet [:)]
 
Det er livmoren som som gjør seg klar og utvider seg[;)] Lykke til med den spennende tiden[:)]
 
Med førstemann så var det ømme pupper som gjorde meg mistenksom og så ingen mens da.
Fikk raskt strekkninger i magen og ble redd,da jeg fikk vite at det var livmorbåndene som strakk seg for å gjøre plass var det ok.
Greit å vite hva det er da blir man ikke redd.
Denne gangen kom heller ingen mens tok test 3 dager etter forventet mens,negativ.
Men så sprengte puppene og det strakk i magen igjen da måtte jeg bare ta en test til..var jo så mistenkelig likt forringe gang.
Denne testen ble positiv så det holdt ja.
Våknet også en gang på natten og kastet opp noe jeg nesten aldri gjør uten å være veldig syk.

Jeg fikk stor mage i 6 mnd. og kjente spark da jeg var ca 6 1/2 mnd. på vei.
Blir spennende å se denne gang.
 
hei!
det er en god del som skjer der nede i denne tiden ja....[:)]bekkenet har begynt å mjukne, morkake dannes og livmor vokser..kort sagt alt som gjør plass til barnet mens det vokser og skal ha det bra skjer inni magen vår nå og da kjennes det som bånd som strammer på sidene noen ganger,og mensen murring og div.Den gode nyheten er at alt dette er ufalig, det er sånn det skal være, noen kjenner det bedre enn andre...men som du sier at du kjenner nok godt etter nå som det endelig har blitt[:)]
gratulere med spiren og lykke til...håper vi snakkes mer[:D]
 
Back
Topp