Mye action i magen :-))

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvordan er det med liv i magen hos dere? Er andregangs gravid og kjente første rørelse ca 13+4, men det var lenge imellom de første ukene. Nå har jeg kjent liv daglig i to-tre uker og samboeren kjente for første gang spark for halvannen uke siden. De siste dagene har vi også sett sparkene utenpå magen. Er i uke 19+3 og har ifølge oul morkaka på bakre livmorvegg. Det er mer kraft i sparkene for hver uke nå. Det er så herlig å kjenne lillejenta så tydelig. Hvordan er det hos dere? Vet det er stor variasjon på når og hvor mye en kjenner liv, så det er litt spennende å høre :-D

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Herlig følelse! :D

Jeg opplever mye av det samme som deg. Kjenner daglig liv, gjennom hele dagen. Men ekstra mye om kvelden. Og sparkene blir stadig sterkere, og man kan se det veldig godt på magen nå. Kjempe stas! :D Men kjenner også at det vekker nye bekymringer, hvis han noen dager er roligere og slik.

Ja jeg også har blitt så bortskjemt med livstegn fra lillejenta gjennom hele dagen at jeg kjenner litt uro hvis det er litt rolig en dag, men da funker det å drikke litt kald saft og legge seg ned og slappe av litt. Da er det som regel full rulle igjen :-D

Jeg kjente masse små bevegelser for første gang i går, da var jeg 18+4 uker. For en herlig følelse <3 Har ikke kjent så mye bevegelse i kveld da.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjente liv i uke 17, på utsiden uke 18. 2.gangs ;-) 21 uker i morgo :-)
Merker mest spark på kveld når eg legger meg og på dag.., slik som nå ;-) bytter eg i magen får eg respons ;-) kjenner de mer og mer tydelig og hardere for hver dag ;-) mannen har ikke kjent etter ennå :-P for den holder ikke på lenge nok viss eg sier den sparker..så sparker den garantert ikke når han kjem :-P haha

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjenner mye bevegelse. Ikke så mye spark enda. Men Gjør det innemellom:) 18+6

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg har morkaka på framsiden og det merker jeg veldig godt :(
Kjente liv for første gang 19+6 men det var kjempesvakt, sikkert sånn som du kjente i uke 13.
Nå er jeg 22 uker og kjenner noe av og til. Kanskje hver andre/tredje dag. Da et det bare pitte lite prikking nederst i magen helt på venstre side. Bare akkurat så jeg kjenner at babyen min er der. Og jeg kjenner det kun om jeg ligger helt flatt og helt i ro og kjenner godt etter.

Syns det er skikkelig trist faktisk. Hadde gledet meg så innmari til disse babyspark/dultene så får jeg ikke oppleve det :(

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Her er det full fest nesten hele dagen.. mest på kveldstid :)

Kjente liv for første gang 19+6 men det var kjempesvakt, sikkert sånn som du kjente i uke 13.
Nå er jeg 22 uker og kjenner noe av og til. Kanskje hver andre/tredje dag. Da et det bare pitte lite prikking nederst i magen helt på venstre side. Bare akkurat så jeg kjenner at babyen min er der. Og jeg kjenner det kun om jeg ligger helt flatt og helt i ro og kjenner godt etter.

Syns det er skikkelig trist faktisk. Hadde gledet meg så innmari til disse babyspark/dultene så får jeg ikke oppleve det :(

Du får vel oppleve det? Bare litt senere?

Kjente liv utenpå i uke 16+3 denne gangen, 17+2 sist. Kjent daglig liv siden da, stort sett når jeg sitter/ligger rolig. Veldig betryggende :)

Du får vel oppleve det? Bare litt senere?

Jo jeg håper jo det men blir nok ikke så mye som jeg har vært vant til med de andre 4.

Jeg bare lurer, tok det lang tid fra dere begynte å kjenne bevegelse i magen til det kunne sees og kjennes på utsiden? :)

Har fått til å filme ett spark, men det er en tålmodighetsprøve da sparkene verken er av samme styrke eller i gjevne intervaller, hehe :p

Her er det liv omtrent hele tiden, lurer på når bebis egentlig sover. Er i uke 18 og har morkaken på bakre vegg :)

Jeg hadde morkaka frem sist og selv om jeg kjente det ganske tidlig da også så var det svakt og uregelmessig ei god stund. Men plutselig var det full rulle. Jeg ble veldig stor veldig fort sist, så tror det var fra ca uke 19 jeg fikk regelmessig og kraftigere spark sist. Det er nok stor forskjell fra dame til dame og fra graviditet til graviditet. Det er først fra uke 28 en skal forventer daglig aktivitet om jeg ikke husker feil, men skjønner svært godt at der er trist nå det lar vente på seg. Plutselig er det nok full rulle til deg også ;-)

Jo jeg håper jo det men blir nok ikke så mye som jeg har vært vant til med de andre 4.

Aha, skjønner. Hvis du hadde det annerledes med 4 andre skjønner jeg at det er ekstra sårt når det tar litt tid.

Jeg bare lurer, tok det lang tid fra dere begynte å kjenne bevegelse i magen til det kunne sees og kjennes på utsiden? :)

Det tvil jeg tro var ca 4 uker :) Men da var det skjelden. Nå 2 uker etter det igjen, er det stort sett synlig hver kveld. :) Gøy for mannen også! :)

Aha, skjønner. Hvis du hadde det annerledes med 4 andre skjønner jeg at det er ekstra sårt når det tar litt tid.

Med de andre kjente jeg tydelige spark fra 15/16 uker så er jo 6/7 uker etter det tidsskjemaet :/
Men det viktigste er jo at baby har det bra :) og alt tyder på det. Så da får mammaen bare vente (u) tålmodig :)

Så koselig :) Jeg kjenner enda ikke noe liv (er i uke 21+5), men jeg så en veldig sprelsk liten jente på OUL i uke 17, og forrige uke hørte vi både hjertelyd og bevegelse hos legen (men kjente/kjenner fortsatt ingenting).

Moren min kjente aldri noen spark fra meg under hele graviditeten, så kanskje det ligger til familien :P

Så koselig :) Jeg kjenner enda ikke noe liv (er i uke 21+5), men jeg så en veldig sprelsk liten jente på OUL i uke 17, og forrige uke hørte vi både hjertelyd og bevegelse hos legen (men kjente/kjenner fortsatt ingenting).

Moren min kjente aldri noen spark fra meg under hele graviditeten, så kanskje det ligger til familien :P

Ja det er virkelig stor forskjell på når og om man kjenner. Kjenner ei som kun kjente liv siste mnd. Hun følte seg litt snytt, hehe. Håper du får kjenne henne snart da ;-)

Back
Topp