Mycoplasma lungebetennelse

cailla

Blir kjent med forumet
Har Iigget med en virusinfeksjon i kroppen i en uke nå. Hoster til jeg kaster opp og beholder svært lite mat. Var til lege i går og hun ønsket ikke å gi meg noe medisiner selv om jeg hadde høy crp grunnet bivirkninger. Mulig det er Mycoplasma lungebetennelse. Jeg er gravid i uke 13 og har vært mye plaget med oppkast og svimmelhet. Noen andre som har hatt Mycoplasma lungebetennelse og blitt behandlet?

her ble både gubben og guttungen behandlet når de hadde det.Legen her sa at hvis en hadde slik lungebetenesle så var det svært sjeldent det forsvandt av seg selv

flere på facebook som har fått antibiotika for mycoplasma lungebetennelse hvertfall. Synes det hørtes rart ut at du ikke fikk det?

Er ikke anbefalt til gravide tidlig i svangerskapet fordi det kan gi hjertefeil. Skal tilbake å ta blodprøve i morgen. Det svir øverst i brystet og hostekulene stopper ikke. Men bekymrer meg like mye at jeg kaster opp alt hele tiden. Jeg har ikke akkurat gått opp i dette svangerskapet.

Jeg hadde også mycoplasma lungebetennesle når jeg var rundt uke 13 -14. Jeg fikk ikke antibiotika for det, men gikk på apocillin samtidig for streptokokker og bihulebetennelse. Så antageligvis holdt det lungebetennelsen noe under sjakk. Men husker det var pyton å gå sånn. Kastet opp mye og var i generell dårlig form, og gikk 4 uker sykemeldt pga det. Legen ville ikke gi meg kraftigere antiboitika, da jeg allerede var på min andre kur med apocillin siden jeg ble gravid.

Det er bare to typer antibiotika man kan ta for akkurat den, og ingen av de skal taes av gravide dersom det ikke er særdeles god grunn til det. Det er jævlig mens det står på, men går (som oftest) over innen 4 uker.
Jeg fikk costylan for å dempe hosten, men den skal man heller ikke ta mye av som gravid

Både gubben og knerten har hatt det her i huset. Begge fikk ery max som behandling. Min mor hadde det også, fikk også resept på ery max. Men hun hentet den aldri ut, og ble bedre av seg selv.

Jeg hadde det i høst og ble så dårlig at jeg ble innlagt i fem dager på sykehus. Fikk intravinøst. Gikk på sterk antibiotika i 12 dager etter jeg ble skrevet ut.

Har vært til lege igjen og fått en annen antibiotikakur for å knekke det man kan bakterier, men vil ikke bli satt på erymax før om noen uker om jeg fortsatt er dårlig, alternativt skulle de legge meg inn om jeg ikke blir bedre. Fikk også afipran mot kvalmen, og det var virkelig en redning! Fikk også tips om å spise fishermans friends for hosten,, inneholder noe av det samme virkestoffet om cosylan. så nå ligger jeg i senga, godt under dyna og prøver å sove så mye som mulig.

Har vært til lege igjen og fått en annen antibiotikakur for å knekke det man kan bakterier, men vil ikke bli satt på erymax før om noen uker om jeg fortsatt er dårlig, alternativt skulle de legge meg inn om jeg ikke blir bedre. Fikk også afipran mot kvalmen, og det var virkelig en redning! Fikk også tips om å spise fishermans friends for hosten,, inneholder noe av det samme virkestoffet om cosylan. så nå ligger jeg i senga, godt under dyna og prøver å sove så mye som mulig.

Back
Topp