Mycoplasma lungebetennelse

cailla

Blir kjent med forumet
Har Iigget med en virusinfeksjon i kroppen i en uke nå. Hoster til jeg kaster opp og beholder svært lite mat. Var til lege i går og hun ønsket ikke å gi meg noe medisiner selv om jeg hadde høy crp grunnet bivirkninger. Mulig det er Mycoplasma lungebetennelse. Jeg er gravid i uke 13 og har vært mye plaget med oppkast og svimmelhet. Noen andre som har hatt Mycoplasma lungebetennelse og blitt behandlet?

jeg fikk den diagnosen i julen. forsøkte først vanlig pencillin, men når det ikke fungerte ble det etterhvert klart at det var mykoplasma. som legen da sa, sånn situasjonen er, når kroppen din er så syk, så er det viktig å behandle den infeksjonen. det kan være skadelig for babyen om man går sånn i lengden (jeg hadde rask resp.frekvens, høy puls, hoste  og feber). det er en artikkel ute fra norsk legemiddelverk om hvilke antibiotikaer som er anbefalt i de ulike trimester, jeg fikk doxylin. klarte meg med en kur, men det har sittet i lenge, og nå har jeg blitt syk igjen. 
det kan jo være skadelig å ta enkelte ab typer, men man må veie opp mot klinikken din hva som er det beste å gjøre. 
jeg måtte i tillegg ta cosylan comp (dette var det en gynekolog som skrev ut), og fastlegen min ville jeg skulle ta Sumbicort (kortison) innhalator, men den tok jeg ikke da jeg synes det ble veldig mye å dytte i seg- og jeg følte jeg var på bedringens vei.
Ble langt det her ;/
God bedring! Bli helt frisk før du jobber igjen, ellers går du på en smell!  

vi har hatt d i hus her. men her var d sønnen min på 15 mnd som fikk d. han har enda hosten. han fikk ery max antibiotika. di antibiotika typene man må mot den type lungebetendelse. skal kun gis til gravide visst d er strengt nødvendig. men er d d du har så får du nok antibiotika. min sønn fikk asta medesiner i tillegg da han slet med pusten.

Jeg fikk Mycoplasma lungebetennelse i begynnelsen av mai i fjor.
Ble raskt veldig dårlig, og etter 3-4 dagers sykdom ble jeg innlagt på sykehus, med kraftig dobbeltsidig lungebetennelse og crp var høyere enn maskina på legekontoret klarte å måle.
Måtte ha ekstra oksygen i slange i nesa, og fikk antibiotika intravenøst.
Endelig, etter 5 dager på sykehus, tok de rett prøve av meg, og de fant ut at jeg hadde Mycoplasma. Fikk da riktige medisiner, og fikk reise hjem fra sykehuset dagen etter.
Måtte bruke astmamedisiner og div slimløsende en stund etterpå, og var sykemeldt i 3 mndr.

Jeg fikk beskjed om at det var sjeldent at friske, unge mennesker ble så syke av dette, men det kan tydeligvis skje, så vær obs, og ta det med ro!!

God bedring!

Back
Topp