Musthave til mor etter fødsel? Skal lage gave til en mor.

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
For min del kan jeg huske at mine musthaves var purelan , ammeinnlegg og Toro sine "rett i koppen".
Det blir en stusselig gavekurv, trenger deres tips her!
Ei venninne skal snart ha sin første baby, ønsker å lage en koselig kurv med nyttige ting oppi til henne i julegave. Ikke med ting til babyen.
 
Salami/Roastbiff/spekeskinke, drikkeflaske som holdt drikken kald lenge (i forhold til når man ble stuck i evigheter i sengen/sofaen under amming) var noen av mine must have etter fødsel.
 
For min del kan jeg huske at mine musthaves var purelan , ammeinnlegg og Toro sine "rett i koppen".
Det blir en stusselig gavekurv, trenger deres tips her!
Ei venninne skal snart ha sin første baby, ønsker å lage en koselig kurv med nyttige ting oppi til henne i julegave. Ikke med ting til babyen.
Så koselig! Dette hadde vært jeg glad for å få:

Godteri, sjokolade
Frukt
Bind, kjølebind, spyleflaske
Hårstrikk (mye svetting i første tiden)
Deodorant
Maskara
Lipgloss
Multivitamin
Ammeinnlegg
Ammekrem til bryst
Noe middag ferdigretter (godt slippe å tenke lage middag etter fødsel eller om er vondt å stå feks å lage)
Blomster
Ekstra truser
Kakao, te, kaffe
 
Last edited:
Termokopp med låsbar mekanisme så man kan drikke varmt uten fare for baby

Deilige fluffige sokker og klær?

Energibarer

Nøtteblanding

Tørket frukt
 
Nøtter
Druer
Mørk sjokolade, eller annen sjokolade
En lang ladekabel i tilfelle hun blir stuck i sofaen lenge (min baby brukte lang tid på å spise, og sov best oppå meg, det ble noen timer i sofaen de første ukene)...
Gavekort på foodora eller wolt?
 
Lang ladekabel, sjokolade, nøtter, multi-mam, ammeinnlegg, medlemskap på lillemini feks

Men har du lyst til å tilby noe ekstra, så reis på besøk å lag mat/handle/lufte hund/rydde/vaske. Det er gull :dummy1:
 
Hadde blitt aller mest glad for en stor pose hjemmelagde pizzasnurrer, hjemmelagde litt sunne energibarer, ferdiglaget middag (som kan fryses ned) osv. eller som B82 forslår, alle typer husarbeid. Klippekort på bretting av klesvask feks eller handling.

Ellers er sjokolade, nøtteblanding, ammeinnlegg, multimam kompresser, store bind og skylleflaske gull.
 
Det jeg virkelig trengte mest av alt var en vannflaske med saft. Jeg ville ha noe å drikke helst med sukker.
Leppomade
Krem til såre brystvorter
Gode truser og bukser
Store bind
Flaske til nyfødt og nan, kanskje man ikke får nok melk.
 
Back
Topp