Must haves -stell til baby

Endelig_babylykke

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Husker ikke å ha sett en tråd spesifikt om dette, så jeg tenkte vi kunne ha en med anbefalinger for hva som trengs f.eks ved stellebordet/badestampen?
Mye kan jo kjøpes når man får behov for det, men hva bør man ha tilgjengelig allerede fra starten?
 
Jeg har dette i hus allerede:
 

Vedlegg

  • 85216CA9-8498-4D51-B599-3713FDA58E54.jpeg
    85216CA9-8498-4D51-B599-3713FDA58E54.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 85
Babyolje, inotyol og potetmel. Det er det eneste vi har behøvd :)
 
Jeg bruker babyolje(eller solsikkeolje) som jeg fyller på med når flasken er tom:) Også inotyol. Tørre Våtservietter fra apotek1. 6 pakker til 100 kr:happy: Vaselin, tempmåler til stumpen, poser til tempmåler og små stikkpiller med paracet(i tilfelle). Saltvannsdråper til nese/øyne.(ved øyekatarr bruker jeg å dryppe med morsmelk). Det er det:joyful:
 
Tørre stellekluter (som på bildet over) brukte vi en stund i begynnelsen. Vi kjøpte også et sett "skålknagger". på IKEA som henger på stellebordet som gjør at alt er tilgjengelig og en av de fylte vi med litt lunket vann slik at man kan dyppe ved stellebordet. (Legger ved bildet, men det er jo sånn det står nå, nevermind de tingene som ligger oppi).

- klorhexidin kan være greit å kjøpt inn til navelstell.
- Inotyolsalve er ekstremt drøy i bruk og overlegen når det kommer til såre rumper.
- termometer
- vaselin
- babyolje
 

Vedlegg

  • 64233B05-3017-4836-B998-123E1FDC658A.jpeg
    64233B05-3017-4836-B998-123E1FDC658A.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 62
Sånn neglesett/neglesaks da? Må man ha eget eller kan man bruke den vi har til oss selv? :p
 
Vi bruker bleier, vaskekluter, tupfere og klorhexidin den første tiden. Så brulidine ved såre valker og inotyol hvis vi mot formodning skulle oppleve en og annen sår stump. Som regel slipper vi unna det så lenge vi bruker tøybleier
Negler river vi den første tiden
 
Bruker kun babyolje til vask den første tiden, så har jeg tørre stellekluter, vanlige vaskekluter, bepanthen, vanlige q-tips til navlestell og baby q-tips. En liten ml sprøyte til å dryppe morsmelk i øynene ved tette tårekanaler, saltvannsdråper til rens (disse kan også rense navlestumpen), neglesaks (apotek 1 sin er den eneste jeg har funnet som funker, men neglene brekker slik man kan rive de av den første tiden), febertermometer, beskyttelseshetter til det, paracet, urinprøvepose (er greit å ha en liggende), nesesuger og refills til den. D vitamin dråper er også greit å ha om man skal amme (trenger ikke om man bruker mme). Det er vel alt jeg kommer på som jeg brukte og trengte med første.
 
Back
Topp