Must have utstyr/dårlige kjøp

Mille0987

Andre møte med forumet
Babyer trenger jo egentlig ikke så mye utstyr, men det finnes jo så utrolig mye der ute at det er lett å bli forvirra! Litt nysgjerrig på å høre hva slags utstyr folk syntes absolutt er verdt pengene (evt dårlige kjøp). Vet det er tidlig, men er jo greit å være tidlig ute hvis man vil finne gode tilbud/sette autosøk på Finn
Mine beste kjøp:
Cozyfix ammepute!!
Bedside crib
Vognpose til vinteren
Bilstol som kan svinges mot døra (småbarnsstol)
Tripp trapp stol
Babynest (sydde et selv og fikk ett i gave. Må si det var veldig praktisk å kunne ta av trekket og hive det til vask)
Ergobaby omni 360 bæresele
 
Dårligste: Ammepute og bæresele ble aldri brukt
Beste: Bilstolpose (var sykt praktisk), nest og lekegrind var supert å ha:)
 
Et godt kjøp til urolig baby som ikke liker å sove i vanlig seng/vugge er leandervugge! Hang den i krok i taket, men følger med stativ også:) Vi kjøpte den til nr.5, for han sov bare på meg (koselig, men litt upraktisk med 4 andre å gjøre klar om morgenen etc:rolleyes:). Selges brukt på Finn etc:) Har også brukt bæresjal (elastisk) eller barnesele mye i starten (Babybjørn one har vi).

Cosifix ammepute, bedside crib og babynest kan jeg skrive under på:joyful:

Bor på Østlandet, og har nesten ikke brukt ull på mine barn før de har startet i barnehage. Kun bomull som kan slenges rett i vaskemaskin på 60 grader og så i tørketrommelen:rolleyes: Et av mine barn tåler ikke ull så bra heller, så synes det er lettest med bomull eller bambus innerst med evt en fleece eller ulldress utenpå i vogn eller bilsete når de er småttiser:)
 
Dårligste: Ammepute og bæresele ble aldri brukt
Beste: Bilstolpose (var sykt praktisk), nest og lekegrind var supert å ha:)

haha rart hvordan noen sine beste kjøp er andres dårligste sier jo bare litt om hvor forskjellige disse småttisene(og vi voksne) er ☺️☺️
 
Det er så forskjellig. Her brukte vi aldri newborn-setet til tripp trapp til eldste, men kunne aldri vært foruten til yngste. Eldste likte ikke godt å sitte å bæresele, minste elsket det.

Mitt tips er å avvente med store innkjøp til babyen er her. Med mindre pandemien herjer, så har de fleste butikker åpent selv etter at vi har fått, og Finn har "åpent" uansett :wacky: Send ut mann, familie og venner for å handle inn det du ser du har behov for, så slipper du så mange bomkjøp :)
 
Back
Topp