Must have list til lille kommer

Bkno2308182

Første møte med forumet
Heihei :-) Er 26+5 uker på vei i dag og alt jeg har fått/kjøpt inn er klær, vogn og en ammepute. Jeg er så usikker på hva jeg trenger å kjøpe inn til lille kommer. Noen som har en bra must have list? :-)

Vogn
Bilstol (om dere kjører bil)
Newbornsete (ikke et must, men jeg syns det var genialt begynnelsen).
Klær
Kluter og håndklær
Flasker
Smokk
Seng m/alt tilbehør
Babynest (heller ikke et must, men genialt).

Også det til badet da; bleier, salver, febermål og lignende.
Har man plass er det greit med stellebord syns jeg, men mange bruker bare pute på gulv eller vaskemaskin.

Dette var da det jeg kom på i farta, hehe :-)

Gratulerer så mye med huleboern ;-)

Bæresjal er kjekt å ha (f.eks Ergobaby)
Ulltepper (Lillelam har fine f.eks, og så kan det strikkes mor signe babyteppe i ull silke fra Nøstebarn (garn og oppskrift kan kjøpes på nett))
Lite mykt leketeppe for å ligge på gulvet
15 gulpekluter
Vognpose
Lammeskinn til vogna
Smokk

Babycall kan jo værd greit

Det er anbefalt å ha Paracet stikkpiller 0-4 mnd tilgjengelig

Vippestol kan være greit. Kjøper man Stokke steps stol kan man sette Stokkes vippestol på denne i stedet for å kjøpe newbornseat.

Adaptor til vogn slik at bilstolen kan settes på kan være veldig praktisk.

Q-tipser til navlestrengen.

Bilstol og litt klær. Det er det eneste du MÅ ha når babyen kommer.
Resten kan du kjøpe etter fødselen, og ved behov. :)

(Ja, stellebord, vogn, babycall osv er nyttige ting for de fleste, men i begynnelsen trenger babyen kun pupp/flaske, rene bleier, rene klær og kos. ;) )

Bilstol og litt klær. Det er det eneste du MÅ ha når babyen kommer.
Resten kan du kjøpe etter fødselen, og ved behov. :)

(Ja, stellebord, vogn, babycall osv er nyttige ting for de fleste, men i begynnelsen trenger babyen kun pupp/flaske, rene bleier, rene klær og kos. ;) )
Enig det, men jeg er veldig glad for at vi har mye utstyr på lager og bare kan hente frem etter hvert som behovene melder seg!!

Mye lettere å tråle babybutikker før ca uke 32 for min del og masse tid til research på nettet. Etter fødsel har jeg ikke hatt tid til det.

Back
Topp