Muskelstivhet "over natta"

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Tenkte å høre om det kanskje er noen av dere som har tips om hva dette kan være, selv om jeg ikke tror det er noe spesielt :p

Våknet mandag morgen og var litt stiv i lår, legger og armer. Etter det har det blitt verre og verre. Hvis jeg holder meg i aktivitet går det greit, men hvis jeg sitter en stund stivner jeg og går som en krok. Det er vondt å sette seg og vondt å reise seg.

Armene er "verst", siden de brukes til så mye mer enn føttene. Det er vondt å skrive på datan (skriver dette med en hånd, den venstre hånda er verst atm), "vri" på hånda, bære ting som veier litt, gjøre kjappe bevegelser o.l.

Jeg har ikke trent, og heller ikke gjort noe annet som skal tilsi at jeg skal bli stiv. Gikk i fakkeltog mandagskveld med barnevogna, men jeg er vant til å gå tur med den - så det er ikke en uvanlig aktivitet. Jeg har heller ikke vært så stiv før. Tenkte meg en tur på trening i morgen for å se om det hjelper - skal i bryllup på lørdag og vil ikke gå som ei gås da

Aner ikke hva det er men har noe lignende selv, begynte for ca 1 år siden med stivhet i korsryggen, stivner totalt om jeg sitter for lenge og må gå krokbøyd til jeg får "gått det til", men er jeg ganske aktiv/stresser får jeg betennelses lignende smerter langs hele ryggraden og smerter som minner om betennelse i håndledd og oppover armene..

Legen vet enda ikke hva det er og utredes fortsatt..blir bare værre og værre og sover utrolig dårlig pga smertene.. + problemer med betennelser i tykktarmen, kan tyde på fibromyalgi så skal nevne det for legen neste gang.

Håper dine smerter gir seg

sånn har eg d heile veien...vondt i muskler og ledd :/ men i følge blodprøven så blei tatt for mange ås siden så va d myalgi (bettenleser i musklaturen) oppsøk fysio e mitt råd, varmebehandling, massasje og trening og tøying på de vonde områdene har gjort at eg isje blir værre , men nå har eg desverre liten tid å ta egenpleie då eg ealaina me guttungen hehe.. men slisomt  når d e så ubehagelig å vondt når en isje kan sitte for lenge,stå for lenge, gå for lenge osv osv og alt blir værre om en har stes og uro i kroppen samt statisk og tungt arbeid

Var å trena rolig i dag, og fikk varma opp både bein og armer for jeg tøyde godt ut. Har etter det vært i noenlunde aktivitet (vært på stranda og i butikken), det gikk greit - bortsett fra at det ble "slitsomt" å holde i/løfte på jentungen etter en stund. Måtte da ha pause.

Har etter det sittet litt i ro, og nå er jeg helt stiv igjen. Går som en krok Jeg aaaaner virkelig ikke hva det her kan komme av...

Anyone else?

off ja eg kjenne så gost t d ,bare noen timer me aktivitet og kroppen e ødelagt...føle meg som en olding hehe, når eg får så vondt at eg blir kvalm av smertene og d og går t hodeverk så tar 1 ibux 600 mg som eg har fått på resept så mindre doser isje funke :S

Back
Topp