Muskelknuter på livmora

Skattelatte

Betatt av forumet
Hei jenter :-)
Jeg lurer på om det er noen andre her som har fått påvist muskelknuter på livmora? Altså på livmorveggene? Er ikke uvanlig men kan føre til komplikasjoner Min er på 12x6 cm som en liten appelsin sa de på sykehuset.. å om morkaka havner på samme vegg kan det gå galt. Kjenner at det stresser meg veldig noen med erfaringer?

Sniker fra desember

Jeg har fått påvist en 5x6cm som ligger nær livmorutgangen, skal på tilvekstUL på torsdag og sjekke opp hvordan ståa ligger. Her ligger den at den ikke påvirker morkake. For min del er jeg langtfra urolig, men det kjipe er om den ligger og har vokst såpass at den kommer hindre babyen på vei ut:bored:
Ønsker unnvike KS om det går. Regner med JM og leger kommer guide deg videre gjennom svangerskapet om det skulle bli noe, er du urolig så ta kontakt med dem for å roe ned tankene. Ofte er det ufarlig:)
Ønsker deg alt godt og krysser fingrene :Heartred

Sniker fra desember

Jeg har fått påvist en 5x6cm som ligger nær livmorutgangen, skal på tilvekstUL på torsdag og sjekke opp hvordan ståa ligger. Her ligger den at den ikke påvirker morkake. For min del er jeg langtfra urolig, men det kjipe er om den ligger og har vokst såpass at den kommer hindre babyen på vei ut:bored:
Ønsker unnvike KS om det går. Regner med JM og leger kommer guide deg videre gjennom svangerskapet om det skulle bli noe, er du urolig så ta kontakt med dem for å roe ned tankene. Ofte er det ufarlig:)
Ønsker deg alt godt og krysser fingrene :Heartred

takk for svar! Greit å se at andre har dette, fikk beskjed om at det var normalt å ha de men om de blir store kan det bli problemer. Blødninger iforbindelse med fødsel o.l. Kjenner jeg bare blir stressa, jeg har to friske barn fra før av og dette var ikke et planlagt svangerskap. Jeg er 8 uker på vei og har vippet mest på å ta det vekk. Men syns også det er en ego tanke. Fordi det bare ikke passet fremtiden jeg tenkte og at jeg er redd for meg selv om dette kan gå galt både for meg og barnet. Mye tanker ja, snakket med sykehuset på mandag å de beroliget meg med at jeg må bare oppfølges hyppig… vet ikke om det var så oppløftende men‍♀️

Jeg har også dette men har ikke hørt at det skal være noe farlig, nå ble jeg nesten litt redd. Da skal jeg spørre legen om bedre oppfølging jeg også!

Back
Topp