Muskelknute???

Søsteren til en venninne av meg hadde det. Har du noen komplikasjoner av den grunn? Har hørt det kan være alt fra knapt merkbart til at det krever en del ekstra oppfølging. Hun jeg kjenner hadde en så stor muskelknute at den synes utenpå kroppen. Hun fødte litt over to mnd for tidlig, men den lille har klart seg veldig godt og er to år i dag :)

Jeg hadde to stk under forrige svangerskap. Husker ikke hvor de satt, men fikk tul i uke 7 og beskjed om å ringe føden hvis det var noe. Mener det stod risikosvangerskap på helsekortet mitt også.

Jeg var inne på min tredje tul i går og er nå 13+5 i dag. Har fått tul pga habituell abort. Syns det er rart at ingen har funnet de før. Var 2 stk med god størrelse, men spurte ikke hvor stor.. den ene ligger foran utgangen nå og om den ikke flytter seg så må jeg snittes. Kommer til å få ekstra oppfølging men fikk ikke så mye info ellers om hva som kan skje. Hun nevnte noe med komplikasjoner så jeg blir jo litt nervøs..

Jeg var på tidlig UL i uke 9 og da fant de en stor muskelknute foran livmor (hadde også bakovervendt livmor). Jeg har aldri vært borti dette tidligere så jeg spurte hva det ville si. Kunne bli komplikasjoner under fødsel men ellers var det ikke noe annet. Spurte også om den kunne forsvinne før fødselen men det ville den ikke. De tok bilder og målte den så blir spennende å høre hva de sier på ordinær UL om to uker. Hadde aldri hørt om dette før. Kanskje vi jobbet for hardt i prøvinga som tok laaang tid :-) :-)

Jeg har 2 store muskelknuter utafor livmoren. Mista 2 ganger og fikk beskjed kanskje kanskje det kan være årsaken og kanskje ikke men skulle se neste gang jeg ble gravid. Vel neste gang er nå som jeg ble gravid går bra men fikk beskjed om å se an senere/når jeg er langt på vei om dan kan skape komplikasjoner under fødselen eller om den vokser eller minsker begge veier kan det slå. Men fikk høre de fleste som har det pleide å gå helt fint. Er ikke beskymret om det lenger. Så lenge du ikke har smerter så går det nok fint :-)

Da håper jeg det går bra denne gangen. Vi har jo også mistet 3 ganger og brukte nesten 3 år på dette så det kan være grunnen. Bare rart at ingen har funnet de før :dontknow Men får ekstra oppfølging da. Bare så nysgjerrig på hva som kan skje.

Back
Topp