Gull2 i magen
Flørter med forumet
Da jeg var på tidlig UL i sommer, fant UL-legen ut at jeg har en muskelknute på ca 5 cm i livmoren. Jeg visste jo ikke om dette, og hva det betyr, men han sa det ikke var noe farlig, men at det er greit å vite om og mente jeg gjerne kunne si fra om det på ordinær UL så de kan se om den har forandret seg på noen måte. Da vi var på UL i forrige uke, sa jeg fra om det, og jordmoren sjekket den. Den hadde ikke forandret seg, og ligger utenfor morkaken, noe som betyr at barnet får all den næringen han skal ha, noe som såklart er veldig viktig. Det hun derimot ikke kunne si noe om på dette tidspunktet, er om muskelknuten vil ha noe å si ved fødsel - om den ligger slik til at den kan være en hindring.. Hun tror kanskje det kan gå helt fint, men kunne ikke være sikker på dette, så nå må jeg tilbake på kontroll i uke 28 - for å se hvordan barnet vokser og ligger i forhold til muskelknuten. Så da blir det en ekstra UL!
Jeg synes jo såklart dette er litt skummelt, men vil ikke stresse med det før jeg vet om det er noe problem. Det virket jo som det skulle gå helt bra. Men har jo hørt/lest om tilfeller der muskelknuter har ført til at barnet må forløses ved keisersnitt. Min er jo ikke så stor da, men likevel.. Det går jo som regel alltid bra med keisersnitt, men vanlig fødsel er jo å foretrekke for barnet.
Noen som har erfaringer med muskelknuter? Og keisersnitt?
Søndagsklem fra meg
Jeg synes jo såklart dette er litt skummelt, men vil ikke stresse med det før jeg vet om det er noe problem. Det virket jo som det skulle gå helt bra. Men har jo hørt/lest om tilfeller der muskelknuter har ført til at barnet må forløses ved keisersnitt. Min er jo ikke så stor da, men likevel.. Det går jo som regel alltid bra med keisersnitt, men vanlig fødsel er jo å foretrekke for barnet.
Noen som har erfaringer med muskelknuter? Og keisersnitt?
Søndagsklem fra meg