Muskelknute i livmora

Imsdal

Glad i forumet
Kom nettopp hjem fra UL, og alt så bra ut, men jeg hadde en mukelknute i livmoren. Legen sa et ikke var noe farlig, men lurer likevel.

Noen som har hatt det? noen måter å få den vekk på. Ikke så lett å massere livmora liksom. Kan det han en sammenheng med at jeg har fått en liten trykk i korsryggen som jeg er hos kiropraktos for. Som foråvrig har blitt mye bedre?

Noen som vet?
Noen som har hatt det samme?

Jeg har ikke hatt det samme selv. Men en venninne av meg som fødte, måtte inn igjen og operere den ut pga. enorme smerter etter fødselen.

Vet ikke om hun bare hadde veldig "uflaks" eller hva det var. Men hun ble helt fin igjen når den var operert.

Jeg vil ikke tro at det har en sammenheng, dette er jo små cyster i livmoren.

Her er en link;
http://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/muskelknuter-i-livmoren-1373.html

takk!!!!

Får store på legen at det ikke gjør noe for babyen. Har jo hatt cyster ellers i kroppen så burde vel egenltig ikke sjokkere meg.

Hei, søkte etter muskelknuter og fant denne tråden. Jeg har fått påvist tre muskelknuter etter forrige graviditet. Vet ikke om de kom i løpet av svangerskapet, men de ble i allefall oppdaget på kontroll etter fødsel.

Det jeg fikk beskjed om på priv ul var at det kunne være jeg får tettere oppfølging videre i svangerskapet. Muskelknutene liker godt østrogen og kan vokse mer (og en av mine er ganske stor fra før). Jeg skulle ta det opp på ordinær ul - det er de som avgjør videre oppfølging.

Ellers leste jeg linken over, og jeg fikk premature rier forrige svangerskap ( uke 32)- vet ikke om det var en årsåk, men så at det kunne være en risiko. De klarte å stoppe veene og gullet kom 6 dager på overtid [8D]

Jeg fikk også beskjed på ul om at jeg hadde masse muskelknuter i livmora. Men fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med, og at det ikke var farlig[;)]

Kan jo dele min erfaring[;)] Jeg var i praksis på gyn i 8 uker og fikk mange pasienter med muskelknuter i livmoren. Flere av dem hadde hatt slike i flere år uten å merke noe til det. Men det kan bli litt vondt/ubehagelig etterhvert. Ihvertfall fikk de operert ut muskelknutene med lapraskopi (kikkehullskirurgi). Er ikke alle som trenger det heller tror jeg[;)]

ORIGINAL: nettil

Jeg fikk også beskjed på ul om at jeg hadde masse muskelknuter i livmora. Men fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med, og at det ikke var farlig[;)]

Tettere oppfølging i forhold til om de vokste og hvordan de var plassert. De kan legge seg foran åpningen slik at man må ta keisersnitt, men det er jo helt avhengig av størrelse.

Fikk også samme beskjed som deg Siljemor88, at det kunne være akutelt å fjerne de dersom det blir plagsomt. Ellers er det bare å leve med de uten problem [:D] Får satse på at det blir sånn!

Rart de ikke har oppdaget min før, for var inne til laraskopi 1,5 mnd før jeg ble gravid. Tror jeg ble gravid nå pga den var vellyket. Har nemlig prøve en stund før det. Får spørre igjen på ordinær UL.

Back
Topp