Muskelknute i livmor

Ladybug

Andre møte med forumet
Var på UL i går og midt i sjekken sa hun legedama at jeg har en muskelknute på livmora. Dum som jeg er så googler man og finner litt ymse svar.

Er andregangs og har ikke hatt muskelknuter tidligere som jeg vet om.

Det ble liksom ikke sagt noe mer om det, så jeg lurer på om det er andre her med samme erfaring?

Jeg har en muskelknute, og har to barn. Den har aldri vært noe problem for meg. Kun blitt nevnt under ultralyd :)

Jeg har to stk og venter mitt andre barn nå. Hadde en under første svangerskap og fant en ny nå på TUL. Så lenge de ikke er i veien for babyen så er det ingen problem, eneste plagen jeg hadde var at det ble litt «fullt» nedi der. Kan føles litt stinn rett og slett.

Ble nevnt her og nå. Aldri blitt nevnt noe før da. Og dette er baby nr7. Regner med det hadde blitt sagt noe mer om det var et problem. Skal ha mer sjekk snart på Haukeland og da. Så får se om de sier noe der.

Jeg har to stk og venter mitt andre barn nå. Hadde en under første svangerskap og fant en ny nå på TUL. Så lenge de ikke er i veien for babyen så er det ingen problem, eneste plagen jeg hadde var at det ble litt «fullt» nedi der. Kan føles litt stinn rett og slett.

Jeg kjenner også litt den "stinne" følelsen. Har opplevd ett par kraftige sammentrekninger de siste par ukene, og lurer jo på om det kan ha en sammenheng.

Jeg har det. På ca 4x4 cm. Hadde den samme i første svangerskap også. Da var den noe større, og så hadde jeg så vondt en gang med blødning at jeg trodde jeg mistet. Men var visst muskelknuten som hadde et infarktlignende greie. Skapte ikke noe mer problemer etter det. Ser ikke ut å skape problemer nå heller, men om den er feil i forhold til der barnet skal ut kan det være man må ta keisersnitt. Det ville hun vel i så fall sagt.

Jeg kjenner også litt den "stinne" følelsen. Har opplevd ett par kraftige sammentrekninger de siste par ukene, og lurer jo på om det kan ha en sammenheng.
Jeg har ikke hatt kramper men husker jeg greidde ikke ligge på ryggen fra ganske tidlig av, rundt 3 måneder på vei og helt til etter at ungen var ute. Fikk nesten ikke puste hvis jeg måtte ligge en stund på rygg, kan jo hende dette er vanlig da det vet jeg ikke men jeg måtte føde på alle 4 pga smertene ved å ligge på rygg. Er jo ikke farlig da, bare ubehagelig. Hadde kun 1 i første svangerskap på 10x10 cm. Nå har den krympet til 6x6 men den nye er 10x10.

Back
Topp