musikk

jente21

Flørter med forumet
Hei alle!! Hva med å høre på høy musikk? er det ubehagelig for fosteret? kan man skru opp lyden på anlegget og fortsette å gå på konsert??

peiling?? [:)]

ja... kan det være bra da! leste at hørselen er fult utviklet i uke 20 og at far og mor bør synge slik fosteret lærer å kjenne stemmene våre! men da er det vel ubehagelig med høy musikk også eller...?

Ja, nå spiller jeg i korps, da, Og der er det ganske mye lyd og merket at det ble livlig inni der, og av og til var det rolig også da jeg gikk gravid med mine. Men det skader ikke.
Og jeg elsker å høre på høy musikk i bilen, så de har no ikke tatt skade av det.
For når jeg setter på høy musikk på anleget så er de helt vill og løper rundt å danser så bare det[:D]

ok da satser vi på det!:) kjenner noen som spurte om det var skadelig å gå på konsert pga høy bass og slikt.. men legen hadde visst sakt nei. men hva er for høyt da? tenker på de søte små ørene![:)]

hei.

det her spurte jeg faktisk jordmoren min om ettersom jeg liker å vrenge annlegget i bilen på full guffe... hun sa når det var ubehagelig høyt for meg ble det vel kansje litt i det høyeste laget... babyen kan vel ikke høre så mye i vann vel? hehe det gjør jo ikke vi!!!

Hei jente21.

Når jeg var gravid i 8. måned med førstemann spurte jeg legen om det var i orden å gå på konsert, og det var det. Eneste du merker at den lille inni magen kan bli livlig, men det er ikke noe fare.

Det er jo ingenting som er bedre enn å høre på høy musikk når man kjører bil, ihvertfall hvis man skal kjøre langt... God tur til Gausdal mie83

Man skal vere veldig forsiktig med for mye bass, har hørt at viss bassen er høy så kan babyens hjerterytme begynne å slå i samme rytmen som bassen, dvs at hjertet til babyen slår alt alt for sent, og det kan ende tragisk. Er livredd for dette selv.. Vet ikke om det stemmer, men det høres veldig logisk ut.

Back
Topp