Musikk!!

Mesaana

Forumet er livet
Til dere som lurer på hvilken musikk dere skal spille til magen og barna. Spill det dere selv liker.

Jeg satt meg ned og hørte på den cd`n med klassisk musikk fra sandvik, mye fint der altso, men jeg satt på AC/DC 74jailbreak og sa til junoir i magen at detta er det mamma er oppvokst på og det er det mamma kommer til og spille på full guffe når jeg klarer og ta stor rengjøring igjen.

Er selv vokst opp med AC/DC, pink floyd black sabbath, John lee Hoocker og likenende. Fikk det inn med morsmelka kan en si, og det er den musikken som gjorde meg rolig når jeg var lita. Det var ikke noe problem og få meg og bror min til og sovne når det hadde besøk av venner og spilte musikk. Bare venne ungen til og sove i bråk fra de er ny født, de er uanz vandt med bråket i magen. Mye letter og få de til og sovne senere![:)]

Helt enig i det siste du skriver....

Jeg får mark når jeg må liste meg på tærne hos folk fordi ungen sover.

Jeg har sagt til samboer at når mini kommer, og hun skal sove skal jeg fra dag en "bråke"
Støvsuge
Spille musikk
Snakke med meg selv
Gå i dører

Dette har mamma gjort på barna sine når vi var små, og da kunne man rive ned huset rundt oss mens vi sov uten at vi våknet!!!

DET ER BARE UNØDVENDIG Å SKAL LISTE SEG...
DET BLIR SOM REGEL GJORT MED DEN FØRSTE, Å ETTER DET ER DET JO UMULIG...
HVEM FÅR EN 3 ÅRING TIL Å VÆRE STILLE FOR LILLEBROR/SØSTER SOVER...HEHE[:D]

he he det er sant det du skriver jomfruen83[:D] det er vel nesten ingen 3 åringer som klarer å være stille nei [8D]
jenta mi hun er vant med at det er lyd rundt hun, her kan vi nesten rive ned huset uten at hun våkner. og det er ganske herlig, for da slipper vi å beskymre oss for å vekke hun

Er veldig enig i både valg av musikk og at man ikke skal skru ned volumet pga barna..
Så jeg ble ikke rolig, og da kan umulug fosteret bli det..

Jeg er også skikkelig AC/DC fan, men jeg blir vel ikke akkurat rolig av den musikken heller..
Blir heller veldig glad.. Gauler med, danser litt og koser meg.. [:D]
Theodor har "headbanga" til all musikk, spes AC/DC siden han var året!
Spill den musikken du trives med.. Er ikke alle som liker Beethoven..

Jeg skreiv særemne om musikk og foster på videregående, og jeg vil bare si at variert musikk er kjempebra for barnet!!! Men særlig er det veldig lurt og bra å synge for babyen sin, også før han/hun er født! Og babyen bryr seg IKKE om sangstemmen din, så syng i vei!!!

For de som er interessert, vil jeg nevne boka "Det musiske mennesket" av Jon Roar Bjørkvold (eller noe veldig likt...), som handler om bruk av musikk fra man blir laget til man dør. Nydelig bok!

Og så har jeg skrevet om musikk som smertelindring som fagfordypningsoppgave i ergoterapi, og da leste jeg om musikk ved fødselen. Da vil jeg nevne boka "Den musiske medisin" av Audun Myskja. Og når datteren min ble født, brukte jeg selv musikk som smertelindring, og det kommer jeg garantert til å gjøre denne gangen også!!

Back
Topp